משחקי XXIII Olympic Winter Games בדרום קוריאה (PyeongChang 2018): יצרנית הרחפנים DJI קבעה את אתרי התחרויות כאיזורים אסורים לטיסה

לרגל הפתיחה הרשמית היום (9.2.2018) של משחקי XXIII Olympic Winter Games בדרום קוריאה (PyeongChang 2018), יצרנית הרחפנים DJI קבעה את אתרי התחרויות כאיזורים אסורים לטיסה (No-Fly zones) וזאת מסיבה בטחונים ומשיקולי שמירה על בטחונם של הצופים והמשתתפים. החברה עושה זאת באמצעות עדכון לתוכנה שברחפנים מתוצרתה.

מדובר בארבע ערים בדרום קוריאה בהן נערכות התחרויות [Pyeongchang/Gangneung/Bongpyeong/Jeongseon] כשאת הגודל הגיאוגרפי בכל איזור ואיזור קובעות רשויות התעופה.

יצויין כי הדבר אינו קורה בפעם הראשונה. כך, למשל, ב- 5 באוגוסט 2016 דיווחתי כאן באתר זה כי “חברת DJI יצרנית הרחפנים (Drones) הודיעה שהיא מטילה הגבלות טיסה זמניות בברזיל בזמן המשחקים האולימפיים ריו 2016.

ההגבלות הללו – במסגרת ‘מערכת איזורים האסורים לטיסה’ ימנעו מהמשתמשים להטיס את הרחפנים הללו בתחום האווירי של וסביב שש ערים בברזיל שיארחו את התחרויות במסגרת המשחקים האולימפיים.

בהודעה לעיתונות מציינת החברה כי הגבלות דומות הוטלו גם במהלך מפגש ה- G7 ביפן, טורניר המשחקים UEFA Euro 2016 בצרפת ובמהלך הוועידות הרפובליקנית והדמוקרטית לבחירת המועמדים לנשיאות ארצות הברית.

ההגבלות נקבעו בתיאום ועפ”י קואורדינטות שסופקו בידי צבא ברזיל והן יהיו בתוקף עד 21 באוגוסט 2016”.