מקרה נוסף בו ‘אנשים ומחשבים’ מפרסמים מידע ‘בלעדי’ שפורסם לפניהם כאן כ- Read IT Now

15:51 20.10.2017

קטגוריות: כללי

תגים:

בידיעה שפירסם יהודה קונפורטס העורך הראשי של ‘אנשים ומחשבים’ ב- 17 באוקטובר 2017 הוא כותב בין השאר כי ” כפי שפורסם בלעדית ב’אנשים ומחשבים’, משרד המדע פרסם בקיץ האחרון מכרז להוספת שבעה מרכזי להב”ה שיופעלו על ידי חברות פרטיות”.

גם בידיעה אחרת שפירסם יהודה קונפורטס, ב- 1 באוקטובר 2017, הוא איזכר את המכרז שפורסם באופן בלעדי ב’אנשים ומחשבים’.

שתי הידיעות הללו מתייחסות כאמור לידיעה הבלעדית של ‘אנשים ומחשבים’ מיום 6 ביולי 2017 תחת הכותרת “מכרז ממשלתי ענק להפעלת מרכזי הדרכה לאוריינות דיגיטלית“.

אלא שדבר קיומו של מכרז זה – המכרז שפורסם כביכול ‘בלעדית’ ב’אנשים ומחשבים’ – פורסם ארבעה ימים קודם לכן (2 ביולי 2017) כאן ב- Read IT Now תחת הכותרת “משרד המדע מבקש לקבל הצעות להפעלה בשנים 2017–2022 של פרוייקט ‘אוריינות דיגיטלית’ לצמצום הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית”. ואם יש מי שמפקפק בכך, הוא מוזמן להכניס את הכותרת הזו לגוגל ולראות מתי בדיוק פירסמתי זאת.

אגב, באוקטובר 2015 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה “משרד המדע: פנייה לקבלת מידע על שירותי הדרכות לציבור הרחב בתחומי האוריינות הדיגיטלית”.

* * *

אין זאת הפעם הראשונה ש’אנשים ומחשבים’ מפרסמים ידיעות בלעדיות אשר למעשה תוכנן פורסם קודם לכן (באותו היום או מספר ימים קודם לכן) ב- “ריד איט נאו”. כתבתי על כך כאן ו- כאן. כפי שכרב כתבתי בעבר, הדברים אינם מתפרסמים כאן במטרה לבייש מישהו אלא להסב- שוב ושוב – את תשומת ליבם של קוראי האתר (הקבועים והמזדמנים) שמידע רב המתפרסם באתר זה, מתפרסם לפני שאותם הדברים בדיוק מתפרסמים באתרים אחרים, ולעיתים מעטרים אותם שם בתארים “בלעדי” ו/או “ראשונים לדווח”.