מקאפי: בעת חופשות, אנשים נותנים עדיפות לנוחות עפ”י אבטחה; נגישות קלה ל- Wi-Fi לא-מאובטח מובילה נופשים לסיכון פרטיותם

10:23 02.07.2017

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

Digital Detox: Unwind, Relax and Unplug, דו”ח של חברת האבטחה McAfee שפורסם ב- 7 ביוני 2017 נועד לבחון ולהבין טוב יותר את ההתנהגות והגישות של צרכנים בעודם בחופשה וכיצד הרגלים דיגיטליים עלולים לסכן את המידע האישי שלהם.

הסקר שערכה החברה במספר מדינות בעולם מצא כי למרות התועלות שניתן להפיק כתוצאה מההתנתקות מהמכשירים הרי שמרבית האנשים מעדיפים להמשיך ולהיות מחוברים גם בעת חופשתם.

לדברי עורכי הסקר, בעת חופשות, אנשים נותנים עדיפות לנוחות עפ”י אבטחה וכי נגישות קלה ל- Wi-Fi לא-מאובטח מובילה נופשים לסיכון פרטיותם.

52% מכלל האמריקנים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם משקיעים לפחות שעה ביום בשימוש במכשירים המחוברים שלהם וזאת כדי לבדוק דואר אלקטרוני, לשלוח/לקבל מסרוני טקסט או להעלות רשומות (פוסטים) ברשתות החברתיות, כל זאת בעיצומה של מה שמכונה ‘חופשה’.

יותר ממחצית מהנשאלים (54%) אמרו כי אינם יכולים ‘לשרוד’ יום מלא אחד מבלי להשתמש במכשיר שלהם כדי לשלוח/לקבל מסרוני טקסט.

57% מהנשאלים אמרו כי הם יוצאים לחופשה עם כוונה להישאר מחוברים ולא להתנתק מהמכשירים שלהם במהלכה.

הסקר המקוון נערך במארס השנה ע”י חברת MSI International בקרב 9,500 איש [בחלוקה מגדרית שווה ובגילים 18-55] המשתמשים במכשירים מחוברים באוסטרליה, צרפת, גרמניה, בריטניה וארצות הברית.

לעומת זאת, חברת TEKsystems [מקבוצת Allegis Group] ערכה סקר בקרב יותר מ- 800 מקצועני IT בצפון אמריקה וזאת לקראת יום העצמאות האמריקני שיחול בשבוע הבא. מרבית המשתתפים בסקר הצהירו כי בכוונתם לנתק את המכשירים במהלך חופשתם ולא להיות זמינים בנושאי עבודה. יחד עם זאת, מהסקר עולה בבירור כי ככל שהעובד בכיר יותר במישרתו הרי שקל לו יותר לתזמן את מועד חופשתו לתקופה בה יש פחות עומס בעבודה והדבר מאפשר לו ליהנות מחופשה ‘אמיתית’ ללא צורך להיות בקשר עם מקום העבודה או להיות זמין. ממצאי הסקר פורסמו ב- 27 ביוני 2017.

בשולי הדברים אעיר כי כל הסקרים מסוג זה בודקים כוונות התנהגות עתידיות כפי שאנשים מצהירים ברגע נתון לגבי העתיד. אין אפשרות, כמובן, לעורכי הסקר לבדוק בדיעבד האם אנשים באמת התנתקו ממכשיריהם בעת החופשה או לא.