מימשל זמין מציג באתר gov.il שירות חדש: שינוי כתובת (מען) ע”י מערכת ההזדהות הממשלתית; השינוי מתבצע מהבית ללא צורך לגשת ללשכת שירות

מימשל זמין מציג באתר gov.il שירות חדש: שינוי כתובת (מען) באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית. השינוי מתבצע מהבית ללא צורך לגשת ללשכת השירות של רשות האוכלוסין וההגירה.

בהודעת רשות האוכלוסין וההגירה שהתפרסמה היום נאמר כי מעתה ניתן לשנות באופן מקוון את כתובת המגורים הרשמית באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתית.

מערכת זו מאפשרת למבקשים לצרוך שירותי ממשלה, אשר דרשו, עד כה, הגעה ללשכות השירות, לבצע את אותן הפעולות באמצעות האינטרנט באופן בטוח, מהיר וקל. ההרשמה למערכת היא חד פעמית ובסופה מקבלים סיסמה אחת אשר תשמש בקבלת כל שירותי הממשלה הזמינים במערכת.

מערכת זו מאפשרת צריכת מגוון שירותי הממשלה באמצעות האינטרנט, על ידי הזדהות חד פעמית (Single Sign On, SSO). הזדהות חד פעמית חוסכת יצירת חשבונות שונים עבור כל שירות ושירות, מעקב אחר סיסמאות והזדהות נפרדת אל מול כל אחת מהמערכות השונות.

בפירוט תהליך הרישום למערכת נכתב בין היתר: בדיקת נתונים: מערכת ההזדהות הממשלתית הינה מערכת מאובטחת. על מנת שנוכל להעניק שירותים לאדם הנכון וכדי למנוע מקרים של גניבת זהויות והונאה, אנו מוודאים באופן מיטיבי את זהותם של הנרשמים למערכת. אימות הזיהוי נעשה באמצעות וידוא פרטי תעודת הזהות של הנרשם, ופרטי כרטיס האשראי המשויך לו. על כן, בשלב השלישי תתבקשו למלא את תאריך הנפקת תעודת הזהות שלכם ואת פרטי כרטיס האשראי שאליו משויך מספר הזהות אשר הוזן במסך הפתיחה (מספר, CVV ותוקף). ניתן להזין את פרטי האשראי עד 3 פעמים (במקרה של הזנת פרטים שגויים), לאחר הניסיון השלישי תיכנס המערכת למצב השהייה. חשוב לציין – פרטי כרטיס האשראי אינם נשמרים באף אחת ממערכות gov.il. כמו כן, לא יתבצע שום חיוב של כרטיס האשראי באף אחד משלבי הרישום למערכת או במהלך השימוש בה” [ההדגשה – במקור].

ניתן להיכנס לתחום הבקשה לשינוי כתובת, לשנות את הכתובת הרשומה והספח החדש יישלח בדואר לכתובת המעודכנת.

­

­