מכרז של משרד התשתיות הישראלי בשת”פ עם משרד האנרגיה האמריקאי המתפרסם היום: הגשת הצעות לאתגר תחרותי לשילוב בין אנרגיה וייצור מים במתקני ההתפלה

הגוף המפרסם: משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים

נושא המכרז: הגשת הצעות לאתגר תחרותי לשילוב בין אנרגיה וייצור מים במתקני ההתפלה

מס’ המכרז: 45/16

תאריך פרסום: 6 בנובמבר 2016

מועד אחרון: 30 בנובמבר 2016

הערות: “משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים חבר למשרד האנרגיה האמריקאי  לצורך הצבת אתגר תחרותי למומחים בתחומי המים והאנרגיה שתכליתו תכנון מתקני ההתפלה בעלי גמישות ורב תכליתיות הנמצאים בממשק עם רשת החשמל או עם אנרגיות מתחדשות.

“האתגר התחרותי מתייחס למתקני ההתפלה העתידיים כמערכת המייצרת מים איכותיים לשתייה, הנמצאת במקביל בממשק עם רשת החשמל או עם אנרגיות מתחדשות.

“הכוונה היא לאתגר את התפיסה המסורתית של מתקני ההתפלה, כגורם מבודד שתכליתו אספקת מים, ולקדם תפיסה הוליסטית של מתקני התפלה, כרכיבים במערכת גמישה ורב תכליתית המייצרת וצורכת מים ואנרגיה.

“במסגרת המכרז הוגדרו הפרמטרים לאתגר התחרותי המתפרסמים במקביל בארה”ב ובישראל, וזאת במטרה לקדם את שיתופי הפעולה בין המדינות ולגבש במשותף תפיסות חדשות.

“חוקרים ויזמים מוזמנים להגיש הצעה לקונספט תכנון במענה לאתגר. בשלב הראשון יוצג קונספט התכנון ותוכנית פיתוח לקידום הקונספט בסכום שלא יעלה על 230 אלף ₪ לתקופה של עד שמונה חודשים בלבד. קונספט התכנון ייבחן על ידי מומחים משתי המדינות ויבחרו עד שתי תכניות למימון בישראל כך שכל תכנית תקבל מימון שלא תעלה על סך של 230 אלף ₪ כך שבסה”כ יוקצה לאתגר זה סך של 460 אלף ₪ לכל היותר.

בשלב השני, בתום תקופת הפיתוח תיערך סדנה למשתתפים ולמומחים משתי המדינות במסגרתה ייבחנו תכניות הפיתוח ויוכרז זוכה אחד מכל מדינה.

“יובהר ויודגש כי זמינות התקציב לביצוע ההתקשרות אינה מובטחת בשלב פרסום הפניה, וההתקשרות עם הזוכה מותנית בקיומו של תקציב זמין”.