מכירות סוף השנה האזרחית: אימרקטר צופה גידול של 16.8% בהוצאות המסחר האלקטרוני המקוון בארה”ב

Online Holiday Sales Forecast: Savings and Convenience Will Drive Strong Growth , דו”ח של חברת המחקר eMarketer שפורסם ב- 17 בנובמבר 2011, צופה גידול של 16.8% בהוצאות המסחר האלקטרוני המקוון בארצות הברית בתקופת חגי סוף השנה האזרחית [החודשים נובמבר – דצמבר] לסכום כולל של 46.7 מיליארד דולר.

אימרקטר אומרת כי הצרכנים האמריקנים לא יהיו “פזרנים” בהוצאות לרגל החגים וזאת בשל עליית מחירי המזון, הבנזין ועלויות התשתיות למיניהן וכן בשל הדאגה לגבי המצב הכלכלי בכללותו. סקרים מקדימים מצביעים על כך שהצרכנים מתכוונים להוציא השנה אותו סכום כמו אשתקד או אף נמוך יותר.

יחד עם זאת הנוחות והאפשרות לחסוך מביאה יותר ויותר צרכנים מאשר בעבר לבצע שופינג מקוון בתקופה זו.

המכירות המקוונות בשנת 2011 כולה בארה”ב עשויות להגיע ל- 195 מיליארד דולר, גידול של 16.5% לעומת 2010.

יום שישי השחור [Black Friday], שהשנה חל ב- 25 בנובמבר 2011, הוא היום הראשון שלאחר חג ההודיה ובו מתחילות הקניות המאסיביות של הצרכנים האמריקנים בחנויות. יום שני הקרוב 28 בנובמבר הוא Cyber Monday בו נערכות קניות מאסיביות באמצעות האינטרנט.