מיקרוסופט ישראל והעולמית הגישו בקשת רשות ערעור לעליון על החלטת ביניים של המחוזי חיפה בתביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) שהוגשה נגדן

13:13 23.02.2018

קטגוריות: משפט

תגים: , ,

חברת מיקרוסופט ישראל וחברת Microsoft Corporation הגישו בקשת רשות ערעור לבית-המשפט העליון על החלטת ביניים של ערכאה משפטית נמוכה יותר בתביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) שהוגשה נגדן ביולי 2016.

מדובר בבקשת רשות ערעור על החלטת בית-המשפט המחוזי בחיפה של כבוד השופט מנחם רניאל מיום 23 באוקטובר 2017. לא אכנס כאן לנושא בקשת הערעור של מיקרוסופט כיוון שההחלטה של המחוזי (עליה נסובה בקשת הערעור) היא עניין משפטי מורכב.

יצויין כי עפ”י מערכת “נט המשפט” של הנהלת בית-המשפט (הב”ה), בתיק זה ניתנו עוד שש החלטות ביניים שונות וההליך בתיק עודנו נמשך.

התובע בתביעה זו הוא רועי גורודיש שכבר הגיב על בקשת רשות הערעור של מיקרוסופט. ב- 9 בפברואר 2018 אישרה כבוד השופטת ענת ברון מהעליון למיקרוסופט להגיש “תגובה קצרה לתשובת המשיב לבקשת רשות הערעור, וזאת עד ליום 20.2.2018”.

בתביעה המקורית [שהוגשה בידי עורכי הדין יצחק אבירם ומאור ברוש] נאמר בין היתר כי “תובענה זו, הדנה בתחום הצרכנית, היא למעשה תובענה בתחום זכויות האדם, וליתר דיוק, הזכות להגנה מפני הטרדות חוזרות ונשנות ע”י תאגידי ענק אשר מקבלים למטרות אחרות גישה אל הציבור ובכלל זה בענייננו דרך מחשבו האישי, והכל, כדי לקדם מכירות. תובענה זו עניינה בניצול גישה אל מחשב הצרכן ובשימוש במידע אישי של הצרכן, לטובת פרסום, שיווק ויצירת רווח באמצעות שיווק אגרסיבי וזול העולה כדי הטרדה מפורשת, ללא הסכמה ובניגוד לחוק.

“בענייננו מדובר בגוף ענק שהוא מונופול עולמי של מערכות הפעלה במחשב ובחברה מהגדולות בעולם, ולמרות כל הכוח, והמשאבים והיכולות, אין לו זכות ואסור לו באופן מפורש להטריד ולהשתמש במידע אישי ובגישה ישירה אל הצרכן, גישה אותה קיבל למטרות אחרות לחלוטין.

“…  ענייננו במערכת הפעלה שנרכשה בתשלום מאת מיקרוסופט. לא בחינם, לא כמתנה, בתשלום … מיקרוסופט פועלת בביריונות, ותוך ניצול שליטתה המוחלטת (!!!) במחשבי המשתמש, מנסה לדחוף בכל כוחה את מערכת ההפעלה החדשה שלה ‘חלונות 10’ .”

[הערה: כל ההדגשות מופיעות במקור].