מינהל הרכש הממשלתי מבקש לקבל “תעריפי שירותי מחשוב בכלל העיסוקים הפעילים במשק המקומי בתחומי הפיתוח, תחזוקה והטמעה של מערכות מחשוב וטכנולוגיה, מעת לעת”

הגוף המפרסם: משרד האוצר/מינהל הרכש הממשלתי

תקנה: 3 (29)

שם הספק: צבירן ייעוץ וסקרים בע”מ

מהות ההתקשרות: קבלת תעריפי שירותי מחשוב בכלל העיסוקים הפעילים במשק המקומי בתחומי הפיתוח, תחזוקה והטמעה של מערכות מחשוב וטכנולוגיה, מעת לעת

היקף ההתקשרות המבוקש: 100,000 ₪ כולל מע”מ

התחלת ההתקשרות: 1 בנובמבר 2017; סיום ההתקשרות: 31 באוקטובר 2022

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: “תעריפי השירות יתבססו על מתודולוגיית מבנה תעריף שירות אשר תיבנה בשיתוף הספק. תעריפי השירות יתבססו על נתונים עדכניים בתעשייה ההיי-טק והמחשוב המקומית בכלל סוגי הגופים, במיקוד על גופי מחשוב מסורתיים המספקים שירותי פיתוח, תחזוקה והטמעה של שירותי מחשוב לארגונם ולארגונים אחרים ופחות על גופי טכנולוגיה גבוהה העוסקים במחקר ובפיתוח של טכנולוגיות חדשות.

“תעריפי השירות יתבססו על נתוני שכר בפועל במשק המקומי בגופים מהסוג שתואר לעיל אשר עדכניותם תהיה לכל היותר נכונה למחצית השנה הקודמת ויתעדכנו אחת לחצי שנה.

“כמו גן, נתוני השכר יהיו נתונים מלאים על סמך נתוני שכר אצל מעסיקים במשק בארגונים מהסוג המתואר לעיל כך שיביאו לידי ביטוי את כלל מרכיבי השכר השונים (בונוסים, פרמיות, תשלומים נלווים ועוד) לרבות עדכוני שכר במהלך תקופת ההעסקה של העובד (ולא רק ביום תחילת עבודתו).

“נתוני השכר לא יתבססו על הצהרות עובדים ולא על סקרים מדגמיים המבוצעים בצורה התנדבותית אלא בצורה שתוארה לעיל בלבד כך שהנתונים ישקפו מציאות בפועל”.

בבקשת הפטור ממכרז נאמר עוד כי “חברת צבירן – ייעוץ וסקרים בע”מ מבצעת סקרי שכר המבוססים על נתוני אמת של כ- 300 חברות בתחומי המחשוב וההיי-טק בגודל כולל של כ- 100,000 עובדים בתעשייה הטכנולוגית. סקר השכר מבוסס על שיטת הקבוצה כך שרק חברה התורמת מידע אודות השכר בקרב עובדיה מקבלת איזון חוזר של תוצאות הסקר המאפשר לה לקבל תמונת מצב על הנעשה בשוק ולהיערך בהתאם. “משכך, לצבירן ייחודיות מובהקת בנתוני שכר שכן הם מבוססי ‘זמן אמת’ בחברות היי-טק במשק המקומי לרבות כלל מרכיבי השכר לאורך תקופת העסקת העובד כולל נלוות (בונוסים, מענקים, עדכוני שכר לאורך התקופה, השוואה בין מגוייסים חדשים לקיימים ועוד) ולא נתוני שכר רק בשעת השמת העובד (תחילת דרכו בחברה), ניתוח מגמות ארוכות טווח והשוואה בין תחומים שונים בתוך עולם התוכן.

“לחברת צבירן ניסיון קודם בהמרת נתוני שכר אצל חברה מעסיקה לנתוני שעת שירות בפועל כפי שנדרש לפעילויות הממשלה השונות בעולמות שירותי המחשוב השונים”.

בבקשה לפטור ממכרז נאמר עוד כי קיים “מגוון רחב של חברות המפרסמות אף באופן פומבי טווחי שכר במקצועות שונים כאשר המאפיין המרכזי של החברות הינו ‘השמת עובדים’ ומשכך נתוני השכר אותו הן מחזיקות מבוסס נתוני שכר בתחילת מועדי העסקה והצהרות עובדים ואינו מביא לידי ביטוי את עלויות המעטפת של עובד וכמובן את העלויות הנוספות שיש לחברה המספקת שירותי מחשוב לצד שלישי.

“נוסף על כך, חברות אלו לא רק שאינן יכולות לספק את הנתונים במתכונת הנדרשת אלא יש חשש סביר כי הן מצויות במצב של ניגוד עניינים מול השירותים שהן מעניקות לחברות שירותי המחשוב המספקות למשרדי הממשלה שירותים בתחום.

“ככל הידוע לנו חברת צבירן היא הספק היחיד אשר לא מציג בפעילותו קשר לעולם השמת עובדים אלא רק עבודת סקרים, מחקר וייעוץ בתחום השכר בלבד”.