מיזם משותף למשרד החקלאות ולמכללה למינהל: פיתוח יישומון [“חלון לעץ ירוק”] שיאפשר לציבור קבלת מידע אודות רישיונות כריתה והעתקת עצים

הגוף המפרסם: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

תקנה: 3 (29)

שם הספק: המסלול האקדמי המכללה למינהל

מהות ההתקשרות: התקשרות לביצוע מיזם משותף ללא כוונת רווח: פיתוח יישומון שיאפשר לציבור קבלת מידע אודות רישיונות כריתה והעתקת עצים

התחלת ההתקשרות: 1 בפברואר 2017; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2017

החלטה: אושר

הערות: יחידת פקיד היערות במשרד החקלאות ביקשה התקשרות זו בפטור ממכרז כדי להשיג באמצעות אותו פיתוח את המטרות הבאות: שיפור הנגשה ושקיפות ציבורית לכריתה והעתקת עצים בטרם כניסתם לתוקף; הגברת מעורבות הציבור בשמירה על עצים; הנגשת המידע על רישיונות והחלטות לכריתת עצים  לציבור טרם הוצאתן לפועל; מתן אפשרות יעילה, תוך שימוש בטכנולוגיה קיימת ונגישה, להגשת ערר אפקטיבי בזמן סביר שיאפשר דיון רישיון כריתה או העתקה לעצים.

בפני וועדת המכרזים של המשרד הוצג מסמך הייזום בו נאמר בין היתר כי “פרסום מידע על כריתה והעתקה של עצים באתרי מרשתת אינו אחיד ואינו מונגש בצורה נוחה לציבור. התוצאה היא כי הציבור מתקשה להבין מה המידע המתפרסם הרלבנטי עבורו ו’מפספס’ את חלון הזמן של 14 יום הקיים להגשת השגה או ערעור אל פקיד היערות במשרד החקלאות. פרסום זה הינו עפ”י פקודת היערות ומחייב כל פקיד יערות”.

“(…) לאור האמור לעיל, עלתה יוזמה עם רעיון לפיתוח יישומון (אפליקציה) למכשיר סלולרי, השכיח כיום בציבור) אשר יאפשר לציבור קבלת מידע על רישיונות לכריתה והעתקת עצים. נוסף על כך, היישומון יאפשר תגובה מיידית מהירה ובזמן אמת, על רישיון כריתה ו/או העתקת עצים/הודעת ערר באופן מקוון שניתן ע”י פקיד יערות איזורי/רשותי, אשר תופץ ותגיע ישירות ובמקביל הן אל פקיד היערות הראשי של המשרד (אשר לו סנכטצ לעצור את הכריתה על לבירור ודיון בערר), והן לפקיד היערות בגוף בו ניתן רישיון הכריתה או העתקה”.

יצויין כי היוזמה ליישומון הגיעה למשרד החקלאות מנציגות המכללה למינהל בראשון לציון. הרעיון היה לבחון אפשרות של פיתוח היישומון כפרוייקט סיכום בשנה האחרונה לתואר במחשבים במכללה בו נדרשים הסטודנטים לביצוע פרוייקט פיתוח יישום של תוכנה כחלק מדרישות ההתמחות. הנושא הוצג לקהל של סטודנטים ונמצאו סטודנטים אשר התעניינו לבצע את פרוייקט הסיכום שהוצג להם.