מחקר מצביע על גידול בשימוש בערבית במדיה חברתית בקרב המדינות הערביות

Arab Social Media Report, המהדורה השביעית שפורסמה ע”י  Mohammed bin Rashid School of Government (באיחוד האמירויות הערביות) אומרת כי חל גידול בשימוש בשפה הערבית במדיה חברתית בקרב המדינות הערביות (ובמיוחד מדינות צפון אפריקה) אולם הוא עדיין נמוך – חד-ספרתי – בקרב מדינות המפרץ הפרסי (בהן מרבית התושבים הם עובדים זרים).

אשתקד נרשם שיעור של 55% במספר הרשומות (פוסטים) במדיה החברתית שהיו בשפה הערבית לעומת שיעור של 43% שנה קודם לכן. ב- Twitter השיעור של ציוצים בערבית הגיע ל- 72%.

השיעור של נשים משתמשות במדיה החברתית במדינות ערב הוא כשליש (במדינות צפון אפריקה – 36% ובמדינות המפרץ הפרסי – 24.6%).

פייסבוק הוא פלטפורמת המדיה החברתית הפופולרית ביותר במדינות ערב: מספר המשתמשים גדל מ- 115 מיליון בתחילת שנת 2016 ל- 156 מיליון בתחילת שנת 2017. מספר חשבונות הפייסבוק באיזור הערבי יותר מהכפיל עצמו בתוך שלוש שנים. שיעור החדירה הגיע לכ- 95%.