מחקר חדש של IBM Security: עסקים – יותר מצרכנים – נוטים לשלם עבור כופרה [Ransomware]

21:53 14.12.2016

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , , ,

Ransomware: How Consumers and Businesses Value Their Data, דו”ח של חברת המחקר IBM Security  שפורסם ב- 16 בדצמבר 2016 אומר כי 70% מעסקים שזוהמו בכופרה [Ransomware].

מסקר שנערך במסגרת מחקר של IBM X-Force  [בקרב 600 אנשי עסקים מובילים ויותר מאלף צרכנים בארצות הברית] עולה כי שבעים אחוז מהעסקים שנדגמו שילמו כופר כדי לזכות-מחדש בנתונים ובמערכות שלהם ואילו יותר משבעים אחוז מהצרכנים שנדגמו אמרו כי לא ישלמו כופר במקרים כאלו.

מקרב אותם שבעים אחוזים מהעסקים, במחצית מהמקרים התשלום היה יותר מ- 10,000 דולרים וב- 20% מהמקרים שולמו יותר מ- 40,000 דולרים.

זאת להוציא מקרים בהם מדובר במידע פיננסי אישי (לדברי 54% מהנשאלים) או תמונות משפחתיות דיגיטליות (55%)[לעומת 39% מקרב המשיבים שאין להם ילדים].

כאחד מכל שני מנהלי עסקים אמר כי חווה התקפות כופרה במקום עבודתו.

לדברי ה- FBI, כופרה היא אחד מאיומי הסייבר העיקריים של שנת 2016 כשבשלושה החודשים הראשונים של שנה זו שולמו – לפי מה שדווח – 209 מיליון דולר כופרה, נתון המציב את שנת 2016 כולה סביב ה- 1 מיליארד דולר כופרה.

לדברי IBM X-Force, כופרה היוותה כארבעים אחוז מהדואר האלקטרוני הזבלי שהכיל Spam.

לימור קסם, יועצת אבטחה בכירה ב- IBM Security   ומחברת הדו”ח אומרת כי “לצרכנים ולעסקים התנסויות שונות לגבי כופרה, אולם לפושעי הסייבר אין גבולות בכל הנוגע ליעדיהם. הדיגיטציה של זכרונות, מידע פיננסי וסודות מסחריים דורשת עמידה על המשמר (ויג’ילנטיות) מחודשת להתגוננות מפני תוכניות סחיטה דוגמת כופרה. פושעי הסייבר מנצלים את הסתמכותנו על מכשירים ונתונים דיגיטליים היוצרים מנופי לחץ שבוחנים את נכונותנו לאבד זכרונות יקרים או ביטחון פיננסי”.

אינפוגרפיה עם ממצאים מהסקר ניתן למצוא כאן.

הסקר נערך בתכנון ובשיתוף של שלושה גורמים [Ketchum Global Research and Analytics/Braun Research Inc./ORC International].