מחקר חדש: שינויי האקלים יגרמו לכך שיצטמצם מספרן של הערים בעולם שיוכלו לארח את המשחקים האולימפיים בשנת 2084

The last Summer Olympics? Climate change, health, and work outdoors, מחקר שנערך ב- University of California Berkeley, UC Berkely  ופורסם ב- 13 באוגוסט 2016 אומר כי שינויי האקלים [Climate Change] יגרמו לכך שיצטמצם מספרן של הערים בעולם שיוכלו לארח את המשחקים האולימפיים בשנת 2084. בין שינויי האקלים בהם מדובר: עליית גובה פני הים, טמפרטורות קיצוניות ועליית ברמת הלחות. כל אלה יקשו אל הספורטאים להתחרות במרבים הערים בעולם.

לדברי עורכי המחקר רק שמונה ערים בחצי הכדור הצפוני (מחוץ לאירופה)  יהיו צוננות דיין ובעלות מזג אוויר יציב דיו לאחר את המשחקים האולימפיים בעוד קרוב לשבעים שנה. בצפון אמריקה מדובר בשלוש ערים בלבד: סן פרנסיסקו קליפורניה והערים הקנדיות קלגרי ו- ונקובר. באירופה מדובר בבלפאסט (צפון אירלנד), דבלין (הרפובליקה של אירלנד), אדינבורו וגלזגו (שתיהן בסקוטלנד).

בשנת 2085 – הערים איסטנבול (תורכיה), רומא (איטליה), פאריס (צרפת) ובודפסט (הונגריה), הערים שהגישו הצעות לאחר את משחקי 2020 או 2024, לא יהיו בעלי יכולת אקלימית לארח את המשחקים האולימפיים. בחצי הכדור הצפוני מתגוררים קרוב ל- 90 אחוזים מאוכלוסיית העולם.

יצויין כי התוצאות המלאות והסופיות של המחקר טרם פורסמו.

מחקר אחר שפורסם לאחרונה טוען כי האתלטים במשחקים אולימפיים עתידיים יצטרכו להתאמץ מאוד כדי לשבור שיאי עולם: שינויי האקלים הגורמים לעלייה בטמפרטורות יפגעו בביצועיהם.

“שינויי אקלים יחייבו אותנו לשנות את התנהגותנו מהאופן בו דברים נעשו עד כה. בין היתר מדובר בלשלוח את הילדים לשחק מחוץ לבית או לצאת לריצת ג’וגינג. זה עולם המשתנה בצורה משמעותית”, אומר Kirk Smith פרופסור לתחום הרפואה הסביבתית העולמית ב- School of Public Health/ UC Berkeley.