מחקר: אינטרנט ומכשירים ניידים מקדמים שינויים חיוביים בסגנון החיים

בחינה של שורה ארוכה של מחקר שפורסמו במהלך תקופה של שנים רבות מצביעה על כך שאנשים נוטים יותר לאמץ התנהגויות בריאות יותר לגבי הלב כאשר באמצעות האינטרנט והמובייל (יישומוני סמרטפונים/מסרוני טקסט/מסרונים קוליים) הם מונחים ומעודדים לעשות כן.

“תוכניות מבוססות אינטרנט ומבוססות מובייל יכולות לסייע לאנשים להפוך לפעילים פיזית יותר, לאכול בריא יותר ולהשיג ירידה צנועה במשקל בתוך תקופה של 3-12 חודשים”. כך אמר ד”ר Ashkan Afshin שהוביל את המחקר ופעיל ב- Institute for Health Metrics and Evaluation באוניברסיטת וושינגטון בסיאטל.

החוקרים בראשותו בחנו 224 מחקרים שפורסמו בין השנים 1990 ל- 2013. מחקרים אלה בחנו את השפעת השימוש באינטרנט, סלולר, חיישנים אישיים ותוכנות מחשב על שינויים התנהגותיים כמו שיפור דיאטת המזון, הגדלת הפעילות הגופנית, אובדן משקל והפחתת/הפסקת השימוש באלכוהול ועישון.

“תוכניות אשר מכילות מרכיבים דוגמת קביעת יעדים ומטרות וניטור-עצמי והמשתמשות במגוון סוגי תקשורת יחד עם מסרים מותאמים אישית למקבל/ת, נוטים להיות יעילים יותר”, אמר.

הוא הדגיש כי עדיין נדרש מחקרים נוספים לגבי התערבויות מבוססות אינטרנט ומובייל, להעריך את הערך שלהן בטווח הארוך, יעילות בקרב סוגים שונים שלאוכלוסייה (קשישים ואנשים ממדינות מתפתחות) וכיצד אסטרטגיות שונות יכולות להגדיל דבקות בתוכניות הללו”.