מורגן צ’ייס: לחצי תקציב גורמים לחברות גדולות למקד את הוצאות הטכנולוגיה שלהן בשירותי ענן

דו”ח של J. P. Morgan Chase  שפורסם באפריל 2016 אומר כי לחצי תקציב גורמים לחברות גדולות למקד את הוצאות הטכנולוגיה שלהן בשירותי ענן. הדבר פוגע במקצת מיצרני IT שאינם קשורים לענן והאיום הזה הוא רציני עבורם.

לדברי עורכי הדו”ח, חברות גדולות פונות יותר ויותר לשירותי הענן Azure של Microsoft [המובילה בשוק ה- IT לעסקים גדולים] ול- AWS של Amazon.com [הפופולרית בעיקר בקרב החברות הקטנות יותר]. מיקרוסופט ואמזון נכנסו לשוק הענן מוקדם יחסית.

41.6% מפעילויות החברות בקרב הארגונים הגדולים צפויים להיות בענן ציבורי במהלך חמש השנים הקרובות (לעומת 16.2% כיום).

הדו”ח מבוסס על ממצאי סקר שנערך בקרב 207 מנמ”רים בעלי תקציב ממוצע כ”א של 600 מיליון דולר ויחדיו מייצגים הוצאות IT ארגוניות שנתיות בהיקף כולל של 126 מיליארד דולר.

מהסקר עולה עוד כי תקציבי טכנולוגיית המידע בחברות הללו צפויים לגדול בשנת 2016 בשיעור של 2.8% בלבד לעומת שיעורי גידול אופייניים יותר של 3-4 אחוזים. בקרב החברות הגדולות יותר (בעלות תקציבי IT של יותר מ- 2 מיליארד דולר) הוצאות ה- IT צפויות לגדול בפחות מ- 1%.

פורסטר ריסרץ’: מיקרוסופט מובילה בקרב 7 חברות בהכנסות פלטפורמת ענן בקרב ארגונים

Are The Biggest Enterprise Software Vendors Now The Best Cloud Platform Bets?, דו”ח של חברת המחקר Forrester Research  שפורסם באוקטובר 2015 אמר כי חברת מיקרוסופט מובילה בקרב שבע חברות בהכנסות פלטפורמת ענן בקרב ארגונים עם צפי הכנסות של 1.57 מיליארד דולר בשנת 2015 [באמצעות Azure, פלטפורמת מחשוב הענן העיקרית שלה].

לדברי פורסטר ריסרץ’ הדבר נובע בעיקר מהשקעות מוקדמות שלה בתחום הענן כבר בשנת 2008.

חברת המחקר מציעה למנמ”רים להיות זהירים במיוחד לאור העובדה ששחקנים מסויימים בתחום מחשוב הענן משתמשים בעסקות מבוססות רישוי, הנחות על חידוש הסכמי שימוש ותמריצים אחרים כדי להעביר את לקוחותיהם לענן.

המתחרה הגדולה ביותר של מיקרוסופט בתחום זה היא חברת אורקל עם צפי הכנסות של 757 מיליון דולר ואחריה חברת IBM עם צפי הכנסות של 600 מיליון דולר לפחות [בינתיים פורסם על הסכם ענן בין יבמ לבין חברת התעופה Dhabi’s Etihad Airways בהיקף 700 מיליון דולר].

מובילת השוק היא Amazon Web Services, AWS עם צפי הכנסות של 6 מיליארד דולר בשנת 2015 בתחום הענן.