מומחה ביומטריה “ברמה בינלאומית עם שנות ניסיון רבות” צפוי להגיע לארץ ולהעביר הכשרה פרונטלית לעובדי היחידה להזדהות וליישומים ביומטריים במשרד ראש הממשלה

משרד ראש הממשלה פירסם הודעה על כוונה להתקשר בפטור ממכרז עם ה- Biometrics Institute לשם הכשרה בתחום היישומים הביוטמטריים לכלל עובדי היחידה להזדהות וליישומים ביומטריים [לשעבר, יח’ הממונה על היישומים הביומטריים].

רועי פרידמן מ”מ הממונה כותב בבקשת הפטור ממכרז כי על ההכשרה לכלול בין היתר את הנושאים הבאים: היכרות עם עולם המושגים בתחום היישומים הביומטריים, סוגי ביומטריה, יישומי אימות לעומת יישומי הזדהות, מערכות ביומטריות, כולל ציוד להרכשה ולהשוואה, מנועי השוואה ואלגוריתמים. תכנון מערכות ביומטריות, שיקולים בבחירת סוג הביומטריה, היכרות עם שוק היישומים הביומטריים, היכרות עם מקרי בוחן ברמת מדינה, סיכונים, היבטי פרטיות, מגמות.

“סמוך לאחר הקמת היחידה זוהה הצורך בהכשרה ייחודית בתחום חדשני ודינמי זה לכלל עובדיה. במהלך שנת 2013 בוצעה עבודת מטה בת מספר חודשים במהלכה נבחנו האופציות הקיימות בתחום ובסופה, לאחר בחינה מדוקדקת של החלופות (המועטות) ותוך היוועצות עם מומחי הביומטריה של היחידה … כל התהליך בוצע בליווי ובסיוע של יחידת ההדרכה של משרד ראש הממשלה … בחודשים האחרונים עסקה היחידה בחיפוש תוכניות דומות אך לצערנו, בדומה לתוצאות החיפוש מ- 2013, נוכחנו כי ההכשרות בתחום הינן מועטות מאוד. ניסינו, באמצעות שני מומחי הביומטריה המועסקים כיועצים ביחידה, לאתר תוכנית חלופית בארץ ובעולם, שיתאימו למאפייני עובדי היחידה ולתכנים הנדרשים, אולם לא נמצאה תוכנית שתענה על איפיון זה.

“בחלוף מספר חודשים ולאחר שמאמצינו העלו חרס, פנינו למכון הביומטרי [Biometrics Institute] בו היחידה חברה מזה מספר שנים, לשם גיבוש הכשרה ייעודית ליחידת הממונה, המבוססת על הכשרות קיימות של המכון. ה- Biometrics Institute הוקם בשנת 2001 והינו הארגון הגדול בעולם העוסק בתחום הביומטריה וההזדהות הבטוחה. המכון פועל להסדרה של התחום, שיתוף ידע בין גורמים בתחום, העברת הכשרות וכן הלאה. החברים במכון הינם גורמי מימשל, תעשייה ואקדמיה. בין המדינות החברות בו: ארצות הברית, גרמניה, שווייץ, אוסטרליה, סינגפור ועוד.

“ביחד עם אנשי המכון ויועצי היחידה גובשו ראשי פרקים לתוכנית הכשרה ייעודית ליחידה וכן התקבלה הצעת מחיר הכוללת הגעה של נציג המכון לישראל, מומחה ביומטריה ברמה בינלאומית עם שנות ניסיון רבות, למשך ארבעה ימים, לצורך העברת הכשרה פרונטלית לכעשרה עובדים”.

“… לצורך התקשרות עם המכון הוא הוכר ע”י וועדת המכרזים של משרד ראש הממשלה וכן של מטה הסייבר כספק יחיד”.

התחלת ההתקשרות: 1 באוקטובר 2017; סיום ההתקשרות: 2 באוקטובר 2018