לראשונה בבאר-שבע: כנס בלוקצ’יין ומטבעות דיגיטליים

14:44 13.12.2017

קטגוריות: כללי

תגים: ,

ביום רביעי (20.12.2017) יתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב לראשונה כנס שיעסוק בטכנולוגיית הבלוקצ’יין [Blockchain] ובמטבעות דיגיטליים דוגמת הביטקוין [Bitcoin].

בין הנושאים שיידונו בכינוס: איך כורים כסף ממחשב? מי מנהל את כל הכסף הדיגיטלי? מה אם יפרצו לי לארנק? כדאי לסחור או שלא? מה המעמד החוקי של הביטקוין? האם צריך לשלם עליו מס?

בהודעת אוניברסיטת בן גוריון נאמר כי “בארץ בפרט ובעולם כולו, הבלוקצ’יין והביטוקוין ממשיכים להסעיר את העולם הטכנולוגי והכלכלי, את המשקיעים ואת חסרי הניסיון כאחד. מה שהתחיל בעולם הטכנולוגי פרץ עד מהרה את גבולות המסכים אל המציאות. הביטקוין, מטבע דיגיטלי בעל שווי שוק של יותר מ- 300 מיליארד דולר ואידיאולוגיה צעירה משוחררת המדיניות המוניטרית של מדינות ממשיך לסחוף אחריו חובבי טכנולוגיה ומשקיעים רבים”.

בכנס תארח קהילת הבלוקצ’יין הדרומית המתפתחת, אשר מונה עד כה כ- 500 חברים, את מיטב המרצים בתחום שיעניקו רקע מקצועי ועם זאת נגיש המתאים לכל רמות הידע, תוך התמקדות במטבעות הדיגיטליים. בין המרצים שישתתפו במפגש: אריאל הורוביץ שגריר בשגרירות הביטקוין לשעבר ומנהל קהילה באיגוד הביטקוין הישראלי; אור פרלמן, מייסד שותף בחברת הבלוקצ’יין ChromeWay; ענת שביט, שותפה-מנהלת של מחלקת המיסים במשרד עורכי דין.

אור סנטו ממייסדי הקהילה אמר כי “כנס הבלוקצ’יין והביטקוין הראשון בדרום מהווה את יריית הפתיחה הרשמית לקידום המודעות, שיתוף הידע, היזמות והתרומה האזורית לטכנולוגיה זו שעשויה לשנות את העולם. מטרות שלשמן נוצרה קהילת הבלוקצ’יין בבאר-שבע וזו רק ההתחלה”.

הכנס הוא תולדה של שיתוף פעולה של מרכז בנג’יס ליזמות וחדשנות והומלנד, סטרט-אפ מתחום הבלוקצ’יין, ובחסות משרד רואי החשבון KMPG ומשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות’. הכנס יתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בבניין 98 (חדר 001) ע”ש אברהם בן דוד אוחיון למדעי ההתנהגות.