לצורך הסבת מערכות המחשוב לקראת הנפקת לוחיות רישוי רכב בנות 8 ספרות: משרדי הרישוי יהיו סגורים לציבור במשך שלושה ימים

19:09 04.03.2017

קטגוריות: תעופה/תחבורה/תיירות

תגים:

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הודיע כי משרדי הרישוי בכל רחבי הארץ ייסגרו לציבור החל מיום שני ( 6 במארס 2017) ועד ליום רביעי ( 8 במארס 2017, כולל), וזאת בשל הסבת מערכות המידע של המשרד. הסבה זו נדרשת לצורך הנפקת לוחיות רישוי רכב בעלות 8 ספרות. משרדי הרישוי ישובו לפעול כרגיל ביום חמישי הבא ( 9 במארס 2017).

בעקבות סגירת משרדי הרישוי, לא ניתן יהיה לבצע פעולות או לקבל שירותים בנושא רכב, בכל משרדי הרישוי וכן בעמדות השירות האוטומטיות (רישיומט), במרכז המידע הארצי של משרד התחבורה (*5678) וכן באתר משרד התחבורה (mot.gov.il).

בימים אלה גם לא תתאפשר העברת בעלות על רכב בבנק הדואר, רישום רכב חדש, באמצעות יבואני הרכב, ביצוע או הסרת שעבוד בבנקים או בחברות המימון, שחרור כלי רכב במכס ושירותי קבלת מידע ממאגר כלי הרכב, לכל צורך שהוא.  עם זאת, בימי ההשבתה ניתן יהיה לקבל שירותים בנושא נהיגה בלבד, באינטרנט, בעמדות השירות האוטומטיות, במרכז המידע הארצי (*5678) ובסניפי בנק הדואר. מדובר, בין השאר, בתשלום אגרות נהיגה, חידוש רישיון נהיגה ובירור נקודות חובה. מכוני הרישוי לרכב יפעלו כרגיל  וניתן יהיה לבצע בחינות רישוי לרכב (טסט).

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ שאישר את הפרויקט, ציין כי הנפקת מספרי רישוי בני 8 ספרות תחול על כל כלי רכב חדש, שיעלה על הכביש, החל מה- 1 ביוני 2017. שאר כלי הרכב, ימשיכו לשאת לוחית רישוי בת 7 ספרות.

מידי שנה מתווספים למרשם כלי הרכב בישראל כ- 300 אלף כלי רכב חדשים. על-פי נתוני אגף התקשוב שבמשרד התחבורה, הסדרות הקיימות, המוקצות למספרי הרכב יספיקו לחצי שנה בלבד.

משרד התחבורה שיגר חוזר לכל הגופים והמוסדות בישראל, המנהלים מערכות מידע על בסיס מספרי הרישוי, המעדכן אותם על תוספת הספרה למספרי הרישוי ומבקש מהם להיערך בהתאם לשינוים הצפויים. בקרוב צפוי המשרד לצאת בקמפיין נרחב, המיידע את הציבור על הסבת לוחית הרישוי ללוחית בת 8 ספרות.

ראש אגף התקשוב במשרד התחבורה צור אהרון אמר כי מדובר בפרוייקט רחב היקף, בעל השפעה ישירה ועקיפה על כלל המשק הישראלי, החל ממשרדי ממשלה, משטרת ישראל (מ”י), צה”ל, רשויות מקומיות, חברות הביטוח, הבנקים, חברות המימון התומכות בתהליך הרכש של הרכב וכלה במסופונים של פקחי החניה.

עד שנת 1961 היו מספרי הרישוי של כלי הרכב בישראל בני 3 עד 5 ספרות. משנת 1961 ואילך, החלה הנפקה של מספרי הרישוי בני 6 ספרות. בשנת 1980, עברו כלי הרכב בישראל ללוחית רישוי בת 7 ספרות, כאשר שתי הספרות האחרונות ציינו את שנת היצור של הרכב.

הערות עורך Read IT Now: נושא ההסבה ללוחיות רישוי בנות 8 ספרות דווח מספר פעמים כאן באתר:

■ ב- 19.5.2015 פירסמתי ידיעה על מכרז ההסבה. משרד התחבורה הגדיר אז במסמכי המכרז את פרוייקט ההסבה כ- ‘מגה פרוייקט בעל חשיבות עליונה’.

■ ב- 26 בדצמבר 2015 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה הייתה “מכרז להסבת מערכות של משרד התחבורה (ע”מ להגדיל את מספרי הרישוי לרכב מ- 7 ל- 8 ספרות) יוצא לדרך לאחר סיום ההליכים המשפטיים נגדו“.

■ ב- 20 באפריל 2016 פירסמתי ידיעה כאן באתר שכותרתה “משרד התחבורה ‘מגייס למילואים’ בהתקשרות בפטור ממכרז את מנהלת חטיבת הרכב (שפרשה מתפקידה לפני שנה) לטובת פרוייקט ‘ארז’ להסבת מספרי רכב בישראל ל- 8 ספרות“.