למשרד האוצר אושרה יציאה למכרז סגור לרכישת תוכנות VEEAM; עשר מהן מיועדות ל”פרוייקט 720 (הקמת רשת מסווגת)”

וועדת הפטור המשרדית במשרד האוצר/החשכ”ל אישרה למשרד האוצר לצאת למכרז סגור עפ”י תקנה 4(2) לתקנות חובת המכרזים וזאת לשם קבלת הצעות משש חברות לצורך ביצוע רכש רישיונות ושירותי תחזוקה לתוכנת VEEAM.

מדובר ברכש שלושים רישיונות נוספים של תוכנת VEEAM. בפרוטוקול סיכום ישיבת וועדת הפטור המשרדית מיום 29.5.2016 צויין המשפט הבא [ההדגשה – שלי]: “כמו כן במסגרת פרוייקט 720 (הקמת רשת מסווגת) נדרשים 10 רישיונות נוספים“.

בתשובה לפנייה נמסר מדוברות משרד האוצר כי “כפי שמצויין בגוף המסמך מדובר בפרוייקט להקמת רשת שהינה מסווגת, ועל כן לא ניתן לפרט דבר מעבר לכך”.

אנטולי וייסמן, ה- CTO של משרד האוצר, הציג את הבקשה בפני וועדת הפטור המשרדית (לאחר שהציג זאת גם חודש קודם לכן בוועדת הענ”א של משרד האוצר).

היקף ההתקשרות הכולל הוא חצי מיליון ₪ כולל מע”מ לרכש רישיונות ושירותי תחזוקה לתוכנת VEEAM לתקופה של שלוש שנים, ולא יאוחר מיום 31.8.2019.

יצויין כי אגף בכיר למערכות מידע במשרד האוצר בראשות מיכל מזרחי פנה בחודש פברואר השנה למינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר כדי לבדוק האם ניתן לבצע רכש נוסף של תוכנת VEEAM דרך מכרז של מינהל הרכש אולם המינהל השיב כי המוצר המבוקש אינו נכלל בהתקשרות המרכזית של מינהל הרכש ולפיכך  על המשרד לבצע התקשרות עצמאית.

התיחור ייערך בקרב שש חברות וזאת בהתבסס על אישור של חברת VEEAM כי רק שותפים במסמכי VMCE רשאים למכור רישיונות ותחזוקה לתוכנת VEEAM עבור משרדי הממשלה. השותפים המוסמכים הם:

■ מטריקס תשתיות [חטיבת אינטגרציה ותשתיות בחברת מטריקס]

■ דורקום מחשבים בע”מ

■ תים נטקום [מקבוצת מלם-תים] בע”מ

■ הראל טכנולוגיות מידע בע”מ

■ טרה סקיי בע”מ

■ סינופיה פתרונות בע”מ.