למרות המצב הכלכלי בברזיל נמשך הגידול במסחר האלקטרוני

Webshoppers, דו”ח של חברת הייעוץ הברזילאית E-bit  שפורסם ב- 5 בפברואר 2015 אומר כי למרות המצב הכלכלי בברזיל נמשך הגידול במסחר האלקטרוני במדינה.

בשנת 2014 נרשם גידול של 24% בתחום זה בברזיל.

בסך הכל היו 61.6 מיליון צרכנים ייחודיים שביצעו רכישות מקוונות מאז שנת 2000 כש- 51.5 מיליון ביצעו רכישות במהלך כל אותן השנים ו- 10.2 מיליון אנשים ביצעו בשנת 2014 רכישות מקוונות לראשונה בחייהם.

הקנייה הממוצעת בשנת 2014 עמדה על 126 דולר, גידול של 6% לעומת הקנייה הממוצעת בשנת 2013.

חברת הייעוץ מעריכה כי בסוף 2015 יסתכמו הוצאות המסחר האלקטרוני במדינה ב- 17 מיליארד דולר, גידול של 20% לעומת מכירות המסחר האלקטרוני במהלך שנת 2014.

אוכלוסיית ברזיל מונה כיום 203 מיליון איש.

חברת הייעוץ מצביעה גם על כך שהמסחר הנייד [Mobile Commerce, mCommerce] בברזיל ממשיך לגדול בעקביות אולם הנתח שלו עדיין קטן: רכישות שבוצעו באמצעות טלפונים חכמים (סמרטפונים) ומחשבי לוח (טבלטים) היוו רק 9.7 אחוזים מכלל טרנזקציות המסחר האלקטרוני בברזיל במהלכה של שנת 2014.

יצויין כי מחקר שפורסם ע”י חברת המחקר גרטנר קובע שהנתח של מסחר נייד מכלל הכנסות המסחר הדיגיטלי בארצות הברית יגדל משיעור של 22% כיום לשיעור של 50% בשנת 2017.