למרות הדיגיטליזציה, בשווייץ ממשיכים האזרחים לקבל דואר מסורתי בכמויות גדולות

18:02 09.12.2017

קטגוריות: דואר/שירותי דואר

תגים: ,

למרות הדיגיטליזציה, בשווייץ ממשיכים האזרחים לקבל דואר מסורתי בכמויות גדולות והמדינה מדורגת שלישית בעולם (ארצות הברית מובילה בעיקר בשל כמויות הדיוור הישיר שחברות מסחריות שולחות לאזרחים) בכמויות של תקשורת מבוססת נייר (דוגמת חשבונות למיניהם) המתקבלת בתיבות הדואר של אזרחי המדינה. כך אמר José Anson מאיגוד הדואר העולמי בראיון לתוכנית La Matinale של RTS.

הוא ציין כי יש ירידה במספר פרטי הדואר המסורתיים בשווייץ אולם עדיין מדובר בקצב הרבה יותר איטי מאשר במדינות אחרות בעולם המערבי. “משקי-בית בשווייץ, מתוך הרגל, אוהבים לקבל את החשבונות שלהם בתוך מעטפה. ויותר מכך, כיוון שיש מתאם בין תעבורת דואר לבין הרמה הכלכלית של המדינה, אזי לא מפתיע שהיא חשובה מאוד בשווייץ”.

לדבריו, הדיגיטליזציה בדנמרק גרמה לירידה של כמויות הדואר המסורתי בכמעט מחצית.

בכל בוקר מיום שני ועד שישי, כולל, כל אזרח שווייצרי מקבל בממוצע מכתב מידי יום הממוען על שמו.

איגוד הדואר העולמי [Universal Postal Union, UPU] הוא ארגון של האומות המאוחדות שבסיסו בעיר ברן שבשווייץ וחברות בו 192 מדינות. זה הפורום הבינלאומי העיקרי לתיאום בין ממשלות רשויות דואר, רגולטורים וגופים אחרים בעלי עניין בתחומים הקשורים לדואר.

עפ”י ההערכות יש כיום יותר מחמישה מיליון עובדי דואר ו- 663,000 סניפי דואר ברחבי העולם. שירותי הדואר ברחבי העולם מטפלים ומעבירים 368.4 מיליארד פריטי מכתבים שונים ו- 6.4 מיליארד חבילות בשנה. הם גם מספקים שירותים פיננסיים חשובים (בעיקר העברות כספים ותשלומים). בשנת 2013, פחות ממחצית מהכנסות של רשויות הדואר הגדולות ביותר בעולם נבעו מדואר מסורתי.