למחוזי בת”א הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) ע”י שני תובעים נגד חב’ Google [בשם כל משתמשי חנות האפליקציות Google Play]

15:44 31.03.2017

קטגוריות: משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה ב- 26.3.2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) ע”י שני תובעים נגד חב’ Google [בשם כל משתמשי חנות האפליקציות Google Play].

התובעים – ישי טדסה ו- ליליאן כריסי – אומרים בכתב התביעה כי “עיקרה של תביעה זו הוא באופן התנהלותה של הנתבעת בכל הנוגע לחיוב כרטיס האשראי של התובעים ללא אישורם, בגין רכישה לכאורה של מוצרים של Google Supercell, המציעה אפליקציות משחק לילדים בחנות האפליקציות של גוגל”.

“הנתבעת פועלת בחוסר תום לב ובזדון בכך שהיא גורמת לקטינים כגון בנו הקטין של תובע 1 ונכדה הקטין של תובעת 2 לבצע חיובים, ללא ידיעתם בכרטיס האשראי תוך שהם משחקים באפליקציות המשחק, ללא ידיעתם של התובעים או של הקטינים”.

“התובעת פיתתה את הקטינים ללחוץ על כפתורים שיאפשרו להם ‘להתחזק’ במשחק ולעבור שלבים נוספים וכתוצאה מכך, כרטיסי האשראי של התובעים, אשר פרטיהם שמורים אצל הנתבעת, חוייבו בסכומי עתק, מבלי שהתובעים נתנו אישורם לכך” [כל ההדגשות – במקור].

התובעים מדגישים כי “… בשנת 2011, הגישה רשות המסחר האמריקנית תביעה כנד הנתבעת דנא, בגין אותן הטענות שמועלות כאן. בשנת 2014 הנתבעת חתמה עם רשות המסחר האמריקנית על הסכם פשרה אשר במסגרתו נאלצה הנתבעת דנא לשלם 19,000,000 דולר למשתמשי חנות האפליקציה של גוגל פליי שטענו בדיוק כפי שטענים התובעים בענייננו, כי הנתבעת הביאה לחיובי עתק בחשבונותיהם ללא אישורם” [ההדגשות – במקור].

“עם זאת, ההסכם שעליו חתמה הנתבעת עם רשות הסחר האמריקנית, תקף לאזרחי ארצות הברית בלבד. נראה כי הנתבעת מנסה בשיטת ‘מצליח’ למקסם את רווחיה על חשבונם של משתמשים תמימים בחנות גוגל פליי כאוות נפשה”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד גיא אופיר.

טרם הוגש כתב הגנה.