למחוזי בת”א הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברה ואדם המכונים ע”י התובעים כ”ספאמרים מקצועיים”

13:12 24.11.2017

קטגוריות: משפט

לבית-המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ב- 21 בנובמבר 2017 ב- 26 בספטמבר 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) בנושא דואר אלקטרוני זבלי (SPAM).

התובעים בתביעה זו הם איתי צורף, אושרת גחם ועמותת אל ספאם (עמותה רשומה, ע”ר) [עמותה רשומה שנוסדה בשנת 2015 ומטרתה הרשמית היא למגר את תופעת דואר הזבל].

הנתבעים בתיק זה הם אי. אם 24 שיווק וסחר בע”מ ואסף הדדי המוצגים בכתב התביעה ע”י התובעים כמה שהם מכנים ‘ספאמרים’ מקצועיים “המספקים ללקוחותיהם שירות של איתור לקוחות פוטנציאליים, ועושים כן ע”י שיגור בלתי חוקי של דברי פרסומת רבים לציבור.

“בממוצע נדרש לנתבעים לשגר מעל 100 הודעות בכדי לאתר לקוח פוטנציאלי אחד. פרטיו של אותו לקוח נמכרים ללקוחותיהם של הנתבעים ובצורה זו מרוויחים הנתבעים את לחמם. על כן, בכדי לייצר לעצמם הכנסה בשיעורים משמעותיים, הנתבעים מתבססים על ‘חוק המספרים הגדולים’ ומשגרים הודעות רבות מספור לציבור הרחב”.

בכתב התביעה נאמר בין היתר כי “הנתבעים מודעים היטב לעובדה שהם מפרים את החוק. הם אף נוהגים לשפות את לקוחותיהם כאשר אלו נתבעים בגין מעשיהם. מודעות הנתבעים להיעדר חוקיות פעולתם לא הניעה אותם לחדול ממנה אלא רק להפך: הם בוחרים להקשות במכוון על הנמענים לאתר אותם, הן ע”י החסרת זהות המפרסם מדברי הפרסומת, בניגוד לחוקף והן על-ידי מסירת פרטים כוזבים לנמענים שיוצרים עימם קשר.

“המעשים המתוארים מהווים עמלה אזרחים כלפי הנמענים והם כרוכים בגרימת נזק לציבור הרחב”.

עוד נאמר בכתב התביעה כי הנתבעת היא חברה פרטית והנתבע הוא ממיסדי החברה, בעל מניות ודירקטור בה “והינו הרוח החיה מאחורי פעילותה”. הנתבעת והנתבע “עושים שימוש ומפעילים, פעם זה ופעם זו, את העסק המכונה ‘ויולט מדיה’ … בשיטה זו, ויולט מדיה פונה ומבצעת מאמצי שיווק שונים עבור לקוח פלוני שלה. בעקבות מאמצים אלה, ויולט מדיה מאתרת לקוחות פוטנציאליים(“לידים”) עבור הלקוח וזוכה בתגמול בגין כל לקוח פוטנציאלי שכזה שפרטיו מועברים ללקוח”.

“… הנה כי כן, לא בכדי הנתבעים בחרו שלא לכלול פרטים מזהים שלה בדבר הפרסומת שנשלח. מדובר בהתנהגות מכוונת שנועדה להסתיר את זהותה ולהקשות על מי שמבקשים לאכוף נגדה את הוראות החוק בעניין שיגור דברי פרסומת בניגוד לדין”.

התביעה הוגשה באמצעות משרד עורכי הדין G&A גלסברג, אפלבאום ושות’. “למען הגילוי הנאות, עו”ד זיו גלסברג, מבאי הכוח של התובעים הייצוגיים, הינו ממייסדי העמותה ואף משמש בה כחבר ועד מנהל”.