לבקשת משרד התקשורת: וועדת הכלכלה אישרה את צו התקשורת (בזק ושידורים) (פטור מאישור סוג ופטור מרישיון סחר) (תיקון); הוסכם כי על המכשירים ייכתב במפורש שמדובר במכשירים שאינם חדשים

ב- 8 באוגוסט 2017 דיווחתי (בזמן אמת) בחלון המבזקים של אתר זה כי ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (בדיון שנערך בעת הפגרה) את הצו שיאפשר יבוא מכשירי סלולר משומשים. יו”ר הוועדה ח”כ איתן כבל אמר בדיון כי מדובר בצו צרכני ממדרגה ראשונה שצפוי לייצר גם תחרות על חלפים ותיקונים.

המנכ”ל בפועל של משרד התקשורת מימון שמילה אמר בדיון כי הצו יפתח את השוק בצורה דרמטית וכי לא כל אחד יכול להרשות לעצמו סלולרי ב-3,000 שקל.

לדרישת ח”כ יעקב פרי (שהיה הח”כ היחיד שהשתתף בדיון בנוסף ליו”ר) ובדרישה חד- משמעית של היו”ר איתן כבל הוסכם כי על המכשירים ייכתב במפורש שמדובר במכשירים שאינם חדשים.

בדיון בצו התקשורת (בזק ושידורים) (פטור מאישור סוג ופטור מרישיון סחר) (תיקון), הוא הוצג הוצג ע”י מימון שמילה המנכ”ל בפועל ושני נציגי הלשכה המשפטית של המשרד.

חברת פלאפון תקשורת הייתה היחידה שהגיעה להשתתף בדיון וכמו כן השתתף בדיון נציג המועצה לצרכנות.

לאה ורון מנהלת וועדת הכלכלה אמרה במהלך הדיון כי איגוד לשכות המסחר העביר לוועדה נייר עמדה בנושא אולם למרות שהאיגוד הוזמן רשמית להשתתף בדיון – לא הגיע נציג כלשהו לדיון עצמו.

בבדיקה שערכתי הסתבר כי מדובר במסמך שהוכן ע”י איגוד חברות התקשורת המסונף לאיגוד אולם בקשתי לקבל את המסמך הזה לצורך פרסום אפשרי נענתה כי אינם רוצים לפרסמו.

הערות עורך Read IT Now: ב- 31 ביולי 2017 לפנות ערב פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרה “למרות פניית שר התקשורת נתניהו לוועדת הכלכלה בינואר, היא לא דנה בתיקון לצו התקשורת; שר התקשורת קרא העביר עתה לוועדה פנייה מחודשת”. בין היתר נאמר בידיעה כי לדברי היועצת  המשפטית (בפועל) של משרד התקשורת ברוריה מנדלסון, “ראש הממשלה ושר התקשורת [בנימין נתניהו] פנה בנושא לוועדת הכלכלה בינואר 2017, אך הצו טרם נדון בוועדה. בשל חילופי השרים במשרד התקשורת, ביקשה וועדת הכלכלה לקבל פנייה חדשה מאת שר התקשורת הנוכחי”.

למחרת, 1 באוגוסט 2017 בבוקר — תחת הסיווג “בלעדי” (שבתוך שלושה ימים לאחר מכן הפך ל”חדשות מקומיות”) — פירסם אבי וייס עורך האתר ‘טלקום ניוז’ ידיעה שכותרתה “חשיפת הבלוף בהודעת השר איוב קרא בנושא ‘רפורמת ייבוא מכשירים’.”   אבי וייס כתב בחשיפה החדשה שלו כי “כאן אנו חושפים, שבכלל הודעת השר הייתה בלוף (שלא לומר הטעייה גדולה) אחד גדול … כאן אנו חושפים, שבכלל השר לא זיהה שום דבר, פשוט כלום מכלום. בסך הכל הוא התבקש להחליף את החתימה על הצו,  כי מדובר בצו מאוד ישן. השימוע לצו וטיוטת הצו בחתימת שר התקשורת דאז בנימין נתניהו מצוייה כאן, מלפני כשנה וחצי. בינתיים עבר זמן וכל מה שהשר איוב קרא נדרש, זה להחליף את החתימה על הצו הישן הזה כי בנימין נתניהו כבר לא שר התקשורת. לא אני אומר את זה, ולא המצאתי את זה הבוקר. היועצת המשפטית של משרד התקשורת אומרת את זה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים בפנייתה לשר, טרם החתימה שלו על הצו”.

כתבתי לא-פעם ואמשיך לכתוב על “חשיפות” וידיעות “בלעדיות” של אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ שבהן הוא מנכס לעצמו מידע שקודם פורסם כאן ב- Read IT Now אבל בלי שום בושה הוא טוען לראשוניות בפרסום. אני שמח שהאתר שלי ממשיך זה שנים להוות “מקור השראה” בלתי נדלה לעורך ‘טלקום ניוז’ ואמשיך להראות לקוראים כיצד הוא “מקבל השראה” מהדברים הנכתבים קודם כאן אצלי באתר ורק לאחר מכן – אצלו.