לבית-המשפט השלום ת”א הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד 013 נטוויז’ן בנושא חבילות האנטי-וירוס ואנטי-ספאם מבלי שהיא מספקת תנאי התקשרות כדין

15:08 02.06.2017

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר אינטרנט משפט

תגים:

לבית-המשפט השלום בתל אביב הוגשה ב- 23 במאי 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת 013 נטוויז’ן (מקבוצת סלקום ישראל) בנושא חבילות האנטי-וירוס ואנטי-ספאם מבלי שהיא מספקת תנאי התקשרות כדין.

התובע הוא יוסי פוגל, מנוי של החברה לשירותי אינטרנט זה מספר שנים ולו מספר תיבות דואר אלקטרוני שאחת מהן משמשת את בנו עידן פוגל.

“לפני מספר חודשים פנה נציג הנתבעת לעידן להתחבר לשירותי אנטי וירוס ואנטי ספאם של הנתבעת. הנציג הבהיר כי השירות מותקן על-גבי השרתים של הנתבעת עצמה והתובע ו/או עידן אינם צריכים להתקין כל תוכנה בצד שלהם של המחשב.

“כמו כן נאמר ע”י הנציג כי שירות זה ימנע לחלוטין קבלת הודעות דוא”ל המכילות וירוסים וספאם הנכנסות לתיבות דוא”ל של התובע באופן שהלקוח לא יצטרך להתעסק עם הודעות אלו … בכך סבר עידן (בנו של התובע) כי יוכל להגן על תיבת הדוא”ל והמחשב עצמו מפני התקפות וירוסים והודעות ספאם אשר מטרידות ופוגעות בפרטיותו וגורמות לנזק.

“… אולם, לא עבר זמן רב והנה על אף שהשירות פעיל, עדיין מגיעים לתיבת הדוא”ל שלו דברי דוא”ל המכילים לכאורה וירוסים ודברי ספאם.

” … מספר פעמים פנה עידן למרכז שירות הלקוחות כתוצאה מקבלת וירוסים וספאם לתיבת הדוא”ל שלו ובכל פעם הובטח לו כי הדברים יטופלו.

“אולם הודעות המכילות ספאם לא הופסקו. כתוצאה מכך פנה למרכז השירות ושוב ביקש לדעת מדוע השירות אינו פועל כנדרש. אז נאמר לו בפעם הראשונה כי גם כאשר השירות פעיל, לא ניתן לסנן 100% מהודעות הספאם”.

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד לירון פרמינגר ורועי ביטון.

טרם הוגש כתב הגנה. [הערה: ההדגשות מופיעות במקור].