לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד וואלה תקשורת, בזק החברה הישראלית לתקשורת, קואנדו מדיה ו- יד2

לבית-המשפט המחוזי בת”א הוגשה ב- 28 במארס 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד וואלה תקשורת [בבעלותה המלאה של חברת בזק], בזק החברה הישראלית לתקשורת, קואנדו מדיה בע”מ (לשעבר, אטום מדיה) [בבעלותה המלאה של חברת בזק], ו- יד2 [בבעלות קודמת של חברת בזק].

“אתרים אלו חברו יחדיו להביא חורבן וכליה על עם ישראל בהונאת ענק זדונית הידועה בעולם בשמה Click Fraud, שמתוכננת היטב בלא פחד ומורא מפני הדין, כאילו אומרים לכל באי עולם: אין לנו לא דין ולא דיין. הם גונבים כספים מציבור המפרסמים, תוך הולכתם שולל, רמיסת כבודת וגניבת כל רכושם”, נאמר בתביעה של שחר מודן.

התובע מבקש מבית-המשפט, בין היתר, להורות לחברות להעניק “פיצוי בשל גביית היתר ללקוחות והשבת סכום דמי היציאה שחברי הקבוצה נאלצו לשלם בניגוד לחוק על-מנת להשתחרר מהחוזה הכובל אותם בניגוד לרצונם [ו]החזרת כל הכספים שנגנבו מחברי הקבוצה בעבור קליקים בלתי חוקיים ו/או בעבור תשלום פרסום פיקטיבי שגבו מחברי הקבוצה בלא שקיבלו כל תמורה”.

“… בית-המשפט הנכבד מתבקש להשתמש בסמכותו ולבוא להציל מאות אלפי עשוקים מידי עושקיהם, מבצעים בציבור המדינה “טבח”, גוזלים את כל רכושם ו’רוצחים’ את נפשם, בהונאת ענק – הונאת המאה – הונאת קליקים. בארה”ב ה- FBI חוקר, על-מנת להתעשר שלא כדין על חשבון לקוחותיהם המפרסמים”.

“… אין מדובר ברשלנות, וגם לא עקב התלקחות יצרים רגעית או איפול נפשי, אלא מתוך החלטה מחושבת ותכנון מושלם, לא עפ”י מזימת יחיד, אלא בקנוניית פשע אדירה … לא כלפי קורבן אחד אלא כלפי אומה שלמה בתכנון ההונאה לפרטי פרטים ולפיכך יש לערב את המשטרה בעניין באופן מיידי”.

טרם הוגש כתב הגנה. הערה: כל ההדגשות בידיעה – במקור.