לבית-המשפט המחוזי בי”ם הוגשה תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט טלקום: העבירה, לכאורה, לקוחותיה מתוכנית אחת לאחרת, על דעת עצמה

08:17 04.08.2017

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל משפט

תגים: ,

לבית-המשפט המחוזי בי”ם הוגשה ב- 17 ביולי 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד חברת הוט טלקום ונטען בה כי החברה העבירה, לכאורה, לקוחותיה מתוכנית אחת לאחרת, על דעת עצמה.

התובע הוא אמיל רזניקוביץ. בתביעתו נאמר בין היתר כי “במקרים רבים נוהגות חברות הסלולר להעלות תעריפי באופן חד-צדדי ללקוחותיהן. לכך, למרבה הצער, כבר התרגלנו. במקרים אחרים, בעייתיים בהרבה, נוהגות חברות סלולר לקבוע מחיר בעבור שירות שניתן חינם … ענייננו חמור בהרבה. הנתבעת בענייננו החליטה על דעת עצמה להעביר את לקוחותיה מתוכנית אחת, בעלת מאפיינים, תנאים והיגיון צרכני ברור, לתוכנית אחרת, בעלת מאפיינים שונים, תנאים שונים והיגיון צרכני שונה, ללא הסכמתם.

“בתמצית, התובע בענייננו הינו מנוי בתוכנית הידועה בשם ‘לא דיברת – לא שילמת’. תנאי התוכנית וההיגיון הבסיסי בה, הינם מובנים מאליהם. לתוכנית אין דמי מנוי חודשיים. אם הלקוח ‘לא מדבר’, הוא גם ‘לא משלם’. בעיקרי התוכנית מצויין באותיות קידוש לבנה כי אין בה דמי שימוש. זוהי מהות התוכנית. זהו שם התוכנית. זוהי הסיבה כי הלקוחות הצטרפו אליה ולתוכניות דומות כמותה.

“לאחרונה, הבחין התובע בדבר מה מוזר בחשבונית שנשלחה אליו ביום 3.7.2017. התובע התבונן בחשבונית וגילה לתדהמתו כי שם התוכנית השתנה. במקום ‘לא דיברת – לא שילמת’, התוכנית מכונה כיום ‘דבר איזי’. לא רק שם התוכנית השתנה, אלא גם המהות. התובע גילה לתדהמתו כי התוכנית החדשה אליה צורף ללא הסכמתו, כוללת חיוב חודשי בסך 7.9 ₪, וכי הוא מחוייב בסכום זה ביחס לחודש יוני 2017 … [אין מדובר רק ב]שינוי שם. מדובר בשינוי מהות …  במלים אחרות, לא בכדי השתנה שם התוכנית. אין המדובר באותה תוכנית מלכתחילה.

“… הנתבעת לא ‘עידכנה’ דבר וחצי דבר. הנתבעת שינתה את התוכנית וכיום מדובר בתוכנית שונה לחלוטין … אין לנתבעת כל זכות לנהוג כפי שנהגה, ולבטח שהצגת הדברים כ- ‘עידכון תעריף’ חוטאת למציאות. מדובר במכבסת מלים, מדובר אף בהתנהגות מקוממת [כל ההדגשות – במקור].

התביעה הוגשה באמצעות עו”ד שלומי כהן, אמיר ישראלי ויאקי אלגרנטי.

טרם הוגש כתב הגנה.