לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשו באותו היום 2 תביעות נפרדות (ובקשה להכיר בהן כתובענות ייצוגית) בגין משלוח הודעות SPAM מבלי שניתן אישור מראש לכך

לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשו באותו היום 2 תביעות נפרדות (ובקשה להכיר בהן כתובענות ייצוגית) בגין משלוח הודעות SPAM מבלי שניתן אישור מראש לכך. שתי התביעות הנפרדות הוגשו ב- 30 באפריל 2017 באמצעות עו”ד ניזאר טנוס.

א. לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה ב- 30  באפריל 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד ישראכרט: נוהגת לשלוח הודעות SPAM ללקוחות פוטנציאליים.

התובע הוא בניה בן-דוד. בתביעתו הוא מעיד כי במועדים שונים הוא קיבל פניות מישראכרט העונות על ההגדרה של דבר פרסומת.

התובע פנה טלפונית לחברה בחודש ינואר 2017 בנושא זה. “התובע מציין כי בפנייה טלפונית שערך לנתבעת, נאמר לו על-ידי נציגת הנתבעת כי מעולם לא ניתנה הסכמתו של התובע לנתבעת לשגר לו הודות מסוג זה … התובע מציין כי הנתבעת לא קיבלה הסכמתו למשלוח ההודעות שמכילות דברי פרסומת לטלפון הנייד שלו; אכן הנתבעת שלחה בכל הודעה אפשרות של הסרה אבל עדיין היא עברה  על הוראות החוק … התובע מציין כי הנתבעת שלחה לו הודעות מלל לפיהן היא מאיצה בו להוציא כספים באמצעותה והדבר מהווה בבחינת פרסום המנוגד לסעיף 30א’ לחוק”.

ב. לבית-המשפט המחוזי בחיפה הוגשה ב- 30  באפריל 2017 תביעה (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נגד אפקט-בס”ד הפקות בע”מ: נוהגת לשלוח הודעות SPAM ללקוחות פוטנציאליים.

התובע הוא יונתן רפאל שיש. בתביעתו הוא מעיד כי במועדים שונים הוא קיבל פניות מהחברה (העוסקת בהפקות אירועים לציבורי חרדי/דתי) העונות על ההגדרה של דבר פרסומת.

“התובע מציין כי הנתבעת לא קיבלה הסכמתו למשלוח ההודעות שמכילות דברי פרסומת לטלפון הנייד שלו … התובע מציין כי הנתבעת שלחה לו הודעות מלל לפיהן היא מאיצה בו להוציא כספים באמצעותה והדבר מהווה בבחינת פרסום המנוגד לסעיף 30א’ לחוק”.

טרם הוגשו כתבי הגנה.