“יחידת מימשל זמין מתמודדת עם התקפות בסדר גודל של 100 גיגה בשרתי DNS. בנוסף היחידה מתמודדת עם מדינות שיכולות לתקוף בכמויות גדולות של תעבורה”

הגוף המפרסם: משרד ראש הממשלה/רשות התקשוב הממשלתי/מימשל זמין

שם הספק: אי טיי וויי פתרונות בע”מ [ITway]

התחלת ההתקשרות: 14 בספטמבר 2018; סיום ההתקשרות: 15 בספטמבר 2021

החלטה: טרום החלטת הועדה; פרסום כוונה להתקשרות עם ספק יחיד

הערות: יוגב שמני מנהל מימשל זמין ושי נחמני מנהל מערך ה- IT כותבים בבקשה לפטור ממכרז כי “התקפות שרתי DNS הן מקור להתקפות של גורמי סיכון כאלה ואחרים ומטרתם להביא לשיבוש פעילות השרתים ותשתיות המידע של הגוף המותקף. בכדי לשפר את מערך ההגנה ולעבור בהצלחה תקיפה מסוג שכזה, מתי שלא תתרחש, יש להיערך טכנולוגית במוצר המאפשר פיזור של שרתי DNS על פני מדינות רבות ככל הניתן. עקב התקפות על שרתי ה-  DNS של ממשל זמין ועל מנת להשיג יתרון טכנולוגי שיגביל משמעותית את יכולות התוקפים לבצע תקיפה שכזו, נדרש שירות המאפשר ביזור גדול מאוד של שרתי DNS  בפריסה עולמית בהיקף הגדול ביותר.

“יחידת מימשל זמין מתמודדת עם התקפות בסדר גודל של 100 גיגה בשרתי DNS. בנוסף היחידה מתמודדת עם מדינות שיכולות לתקוף בכמויות גדולות של תעבורה.

“כדי להתמודד עם ההתקפות בצורה מיטבית, מימשל זמין נדרש להתקשר עם ספק היכול לספק את השירות הנדרש עם התכונות הבאות:

+ יכולת פיזור עולמית של 250 אלף שרתים פזורים;

+ 2,700 חוות שרתים;

+ מתוכם, מעל כ- 10,000 שרתי DNS;

+ יכולת עבודה בין השרתים בתצורת Master/Slave, תוך שימוש ב- DNSSEC שמאפשרת העברה מאובטחת של הדומיינים;

+ מערכת המוגדרת כ- PRODUCTION מעל לשלוש שנים.

לחברת Akamai Technologies פריסה של אלפי שרתים ברחבי העולם (בכ- 90 מדינות), העונים על צרכי יחידת מימשל זמין בעת תקיפה והיא היחידה בעלת נציגות בישראל, ע”י חברת ITway. עבודה מול נציגות מקומית מאפשרת לבצע את העיסקה בארץ ולקבל תמיכה מקומית במקרה של תקלות ויכולת תפעול מהירה מול חברת Akamai העולמית.

הערת עורך Read IT Now: בקשה לפטור דומה ממכרז פורסמה גם לתקופה של 1.4.2015-1.4.2016.