יותר ממחצית מכלל משתמשי iPhone משתמשים בתוכנת זיהוי קולי בניגוד לפחות משליש מבעלי טלפוני Android.

דו”ח של חברת המחקר Gartner  אומר כי החברות Samsung Electronics  ו- Apple המשיכו להיות צרכניות המוליכים-למחצה הגדולות ביותר בשנת 2015. שתי החברות הללו ניצבות בראש רשימת צרכניות המוליכים-למחצה הגדולות ביותר זה חמש שנים ברציפות.

לדברי חברת המחקר, שתי החברות יחדיו היוו 17.7% מהשוק בשנה שעברה. הן צרכו מוליכים-למחצה בהיקף משותף כולל של 59 מיליארד דולר, גידול של 0.8 מיליארד דולר לעומת שנת 2014.

עשר צרכניות המוליכים-למחצה הגדולות ביותר רכשו 123 מיליארד דולר או נתח של 36.9% מכלל ההכנסות העולמיות של יצרני המוליכים-למחצה בשנת 2015 לעומת 37.9% בשנת 2014.

הדירוג של עשר צרכניות המוליכים-למחצה הגדולות ביותר בשנת 2015: ראשונה חברת סמסונג עם נתח שוק של 8.9%. במקום השני חברת אפל עם נתח שוק של 8.7%. במקום השלישי חברת Lenovo עם נתח שוק של 4% [התקדמות של שלב אחד בדירוג]. רביעית חברת Dell [התקדמות של שלב אחד בדירוג]. במקום החמישי חברת HP Inc [ירידה ממקום 3 בשנת 2014]. שישית חברת Huawei [התקדמות של שלב אחד בדירוג]. למקום השביעי ירדה שלב אחד חברת Sony. את המקום השמיני תופסת חברת Hewlett Packard Enterprise. במקום התשיעי – כמו שנה קודם לכן – ממוקמת חברת LG Electronics ואת העשירייה סוגרת חברת Cisco Systems שירדה שני שלבים בדירוג.

בתוך כך, התאחדות תעשיית המוליכים-למחצה [Semiconductor Industry Association, SIA] הודיעה ב- 3 במארס 2016 כי מכירות המוליכים-למחצה בינואר 2016 הסתכמו ב- 26.9 מיליארד דולר: ירידה של 5.8%(-) לעומת ינואר 2015 [בו הסתכמו המכירות ב- 28.5 מיליארד דולר] וירידה של 2.7%(-) לעומת החודש הקודם, דצמבר 2015 [בו הסתכמו המכירות ב- 27.6 מיליארד דולר].

ב- 1 בפברואר 2016 הודיעה SIA כי מכירות המוליכים-למחצה בעולם במהלכה של שנת 2015 הסתכמו ב- 335.2 מיליארד דולר.

מדובר בירידה בשיעור של 0.2%(-) לעומת המכירות בשנת 2014, שהייתה שנת שיא במכירות אי-פעם.

לדברי SIA צפוי גידול צנוע במכירות המוליכים-למחצה העולמיות במהלכה של שנת 2016.