יו”ר הכנסת וסגני היו”ר אישרו הנחת הצע”ח פרטית על שולחן הכנסת: הצעת חוק מניעת בריונות ברשת

09:37 31.01.2017

קטגוריות: אינטרנט

תגים: ,

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב-30.1.2017 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/3783/20) של חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס ויגאל גואטה: “מטרתו של חוק זה לצמצם את תופעת הבריונות ברשת בקרב ילדים ובני נוער ולהבטיח הקנייה של ערכי שוויון וסובלנות לתלמידי בתי ספר (…) תחילתו של חוק זה בתחילת שנת הלימודים התשע”ח”.

בדברי ההסבר להצעת חוק מניעת בריונות ברשת, התשע”ז – 2017 נאמר כי “בישראל קיימת בעיית בריונות ברשת הכוללת תופעות של התלהמות, השמצה, התחזות או הולכת שולל, מעקב ואיום. מספר הפוגעים והנפגעים המעורבים בתופעות אלה גדל משנה לשנה כך שכל ילד שלישי בישראל נפגע מהבריונות ברשת. מעשים אלה מביאים לתוצאות חמורות הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית משום שהנפגעים והפוגעים העיקריים הם בני נוער הנתונים ללחצים חברתיים גדולים.

“כיום אין בישראל הסברה ראויה או טיפול מספק בתופעה. ברשויות מקומיות שונות מתקיימות הרצאות שנתיות בנושא, אך ככל שהדבר קיים, ההרצאות ממומנות על ידי ההורים ולכן בתי ספר שאין ביכולתם לשלם על הרצאות אלו, לא מתייחסים לתופעה ולא מבצעים פעילויות חינוך בנושא.

“הצעת החוק מוגשת בכדי לתת מענה לבעיית ההסברה בנושא. העלאת המודעות באמצעות הסברה אינטנסיבית של ההשלכות והתוצאות של הבריונות תביא לכך שרמת הבריונות והאלימות ברשת תרד, וזאת מכיוון שהדבר ייצור הרתעה וכן הזדהות והבנה של חומרת התופעה.

מוצע כי שר החינוך יקבע תוכנית חינוכית בנושא שאותה יעבור כל תלמיד בכיתות ד’ עד י”א בשנות הלימודים ובהיקף שייקבעו בתוכנית, שכן על השיעורים להתבצע בתדירות קבועה וגבוהה על מנת להביא לתוצאות אפקטיביות בנושא.

הצעת החוק נוסחה בסיועם של תלמידי תיכון בליך שנחשפו לבריונות ברשת כלפי חבריהם לכיתה ואשר החליטו לפעול לקידום הנושא”.