יורו 2016: “מדובר באתגר גדול יותר בתחום התשתית בשל המספר הגדול יותר של נבחרות משתתפות ב- 11 אתרים שונים ברחבי צרפת לעומת העבר”

16:23 10.06.2016

קטגוריות: ספורט והיי-טק

תגים:

אליפות אירופה בכדורגל [UEFA European Football Championship 2016] נפתחת בצרפת היו, יום שישי – 10 ביוני 2016, ותסתיים ב- 10 ביולי 2016 במשחק הגמר שייערך ב- Stade de France בפריז. באירועים ישתתפו 24 נבחרות לעומת 16 נבחרות באירועים קודמים.

Daniel Marion  מנהל תחום טכנולוגיית המידע והתקשורת ב- UEFA אומר בראיון לאתר ZDNet מדובר באתגר גדול יותר בתחום התשתית בשל המספר הגדול יותר של נבחרות משתתפות ב- 11 אתרים שונים ברחבי צרפת.

מאות מיליוני אנשים יעקבו אחר המשחקים באמצעות הטלוויזיה, הרדיו, אתר האינטרנט הרשמי של התחרויות ובאמצעות יישומונים ניידים, רבים מהם יישומונים עסקיים. בנוסף, יש חשיבות לזמינות התכנים באמצעות הטלפונים החכמים (סמרטפונים) ומחשבי הלוח (טבלטים). מכאן החשיבות הרבה לתחום טכנולוגיית המידע שמאחורי השירותים הללו כדי שניתן יהיה לספק את התכנים בצורה חלקה ללא הפרעות ותקלות.

Daniel Marion   אחראי על תחום ה- ICT ב- UEFA לרבות במשרדיה הראשיים בשווייץ וכן בתחרויות ה- Champions League וב- Europa League אולם אליפות אירופה בכדורגל היא האתגר הגדול ביותר מבחינתו.

אומנם מרכז הפיקוד של המשחקים השנה הוא מיזם חדש אבל רוב פעילות ה- IT שמאחורי  Euro 2016 זהה לזו שבכלל הפעילויות השנתיות של הארגון, אם כי בקנה מידה גדול הרבה יותר.

דגש רב הושם על נושא אבטחת הסייבר מתוך חשש ברור של ניסיונות לפריצה ולשיבוש מצד האקרים וגורמים אחרים.

“מה שיהפוך את האירוע למוצלח הוא אם לא יהיו לנו אירועים חריגים, לאנשים תהיה היכולת להגיע לאתרי המשחקים, ליהנות מהם ושלנו המארגנים לא יהיו בעיות במהלכם”.

ממשלת צרפת מיישמת יישומון התראת טרור לקראת משחקי EURO 2016 שייפתחו ביום שישי (10.6.2016); היישומון יתריע לציבור (עפ”י מיקום רלבנטי) במקרה של אירוע טרור/חשד לאירוע טרור במהלך המשחקים.

דו”ח של חברת ניטור ביצועי אינטרנט Dynatrace  שפורסם ב- 9 ביוני 2016 אומר כי מבדיקות של האתר הרשמי של יורו 2016 של UEFA עולה ששימוש בו במחשבים נייחים ישיג ביצועים טובים אבל שימוש בו באמצעות המובייל עלול להיות קצת בעייתי במיוחד בזמן אמת ש המשחקים.

טעינת הדף של האתר ממחשב נייח נמשכת בממוצע 3.3 שניות [לשם השוואה: ב- FIFA/2014 World Cup הממוצע היה 4.7 שניות כשבוצעו בדיקות דומות, קודם לתחילת האירוע] ואילו טעינת הדף ממכשיר מובייל נמשכת 9.7 שניות.

בתוך כך, שדולת תעשיית טכנולוגיית המידע הגרמנית  BITKOM  [ראשי תיבות, בגרמנית, של  Federal Association for Information Technology, Telecommunications and New Media] פירסמה ממצאי סקר שערכה ומצביעים על כך ש- 18% ממשתמשי האינטרנט בגרמניה מתכוונים להמר באמצעות האינטרנט במהלך משחקי יורו 2016. זאת לעומת 6% שעשו זאת במהלך 2014 Football World Cup. בחלוקה עפ”י מגדר, 22% מהגברים ו- 15% מהנשים מתכוונים/ות להמר באמצעות האינטרנט.