יום האינטרנט הבטוח – היום הבין לאומי לגלישה בטוחה ברשת, יצוין השנה ביום שלישי הקרוב (6.2.2018)

18:31 03.02.2018

קטגוריות: אינטרנט

תגים:

יום האינטרנט הבטוח – היום הבין לאומי לגלישה בטוחה ברשת, יצוין השנה ביום שלישי הקרוב (6.2.2018). ישראל תציין יום זה יחד עם יותר ממאה מדינות ברחבי העולם.

השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת [4-9.2.2018] שנועד להעלות את המודעות של הציבור לגלישה בטוחה ברשת ומניעת ביריונות וסכנות ברשת: השנה יושם דגש על פיתוח אמפתיה ורגישות כלפי האחר ברשת, ויעביר את המסר: “לפני ה- Share , חושבים על החבר”.

בהודעה שפירסם המשרד לביטחון הפנים (בט”פ) נאמר בין היתר כי “השבוע הלאומי לגלישה בטוחה נועד להעלות את המודעות של הציבור לגלישה בטוחה ברשת ומניעת ביריונות וסכנות ברשת.

“שבוע הגלישה הבטוחה הוא מערך אירועים ופעילויות חינוכיות המתקיימים מדי שנה בכל רחבי הארץ. מטרת הפעילויות היא להגדיל את המודעות של תלמידים, הורים ומורים לזיהוי מצבי מצוקה ברשת, וכל- זאת, תוך חיזוק נורמות התנהגות ראויות ברשת. בנוסף לכך, יודגשו בשבוע הלאומי מסרים ופעילויות הנוגעות לשימוש במכשירי קצה דיגיטליים בהיבטים של אבטחת-מידע וקרינה. במסגרת שבוע זה, נערכות פעילויות מגוונות במערכת החינוך ובתי-ספר רבים מארחים שוטרים ועורכי-דין, אשר מרצים לתלמידים והוריהם על חומרת עבירות ביריונות הרשת.

“המשרד לביטחון הפנים, באמצעות גופי המניעה והאכיפה, פועל במהלך השנה כולה בכדי למנוע אלימות ופשיעת רשת. המשרד מיישם תוכניות מניעה ברחבי הארץ, באמצעות אגף מצילה, תוכנית ‘עיר ללא אלימות’ והרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול. תכניות אלו כוללות פעילויות כגון הרצאות הסברה לתלמידים ולהורים; הרצאות מקצועיות לצוותי החינוך; הכשרת רכזי חינוך לזיהוי מצבי מצוקה בקרב ילדים ונוער; וצפייה בהצגות בנושא ביריונות רשת.

“בשבוע זה ניתן דגש להעלאת המודעות לגלישה בטוחה ומניעת ביריונות רשת לציבור הרחב.

“המשרד לביטחון הפנים הוביל את הקמת המערך הלאומי להגנה על ילדים ובני נוער ברשת כמערך משולב, משטרתי-אזרחי אשר יכלול יחידת מטה, מוקד לאומי ויחידת משטרה ייעודית. המערך יפעל לאכיפה ולמניעה של תופעות אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער במרחב המקוון”.