יוג’ין קספרסקי מייסד ומנכ”ל חב’ האבטחה הרוסית Kaspersky Lab בראיון ל- BBC: ניתן לבטוח בנו למרות החלטת המימשל האמריקני לאסור על הסוכנויות שלו המשך השימוש במוצרינו, למרות שאין בהם סיכון כלשהו לצרכנים האמריקנים

20:02 16.09.2017

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: ,

יוג’ין קספרסקי (Eugene Kaspersky) מייסד ומנכ”ל חב’ האבטחה הרוסית Kaspersky Lab בראיון ל- BBC [בשיחת וידיאו שהתקיימה מארגנטינה] אמר כי ניתן לבטוח בחברה שלו למרות החלטת המימשל האמריקני לפני מספר ימים לאסור על הסוכנויות שלו המשך השימוש במוצריה בשל חשש אבטחתי והשפעה  אפשרית של הקרמלין.

לדבריו, בשימוש מוצרי החברה אין כל סיכון כלשהו לצרכנים האמריקנים: “אנא הישארו עימנו, אתם יכולים לבטוח בנו”.

הוא אישר כי החברה משתפת פעולה עם גורמי אכיפה רוסיים בנושאי אבטחת סייבר אולם הדגיש כי החברה שלו משתפת פעולה בתחום זה עם גורמי אכיפה רשמיים במדינות רבות בעולם ובעבר זה היה אף עם ממשלת ארה”ב.

קספרסקי הגדיר את החלטת המימשל האמריקני מחודש יולי האחרון כ”מצב לא נוח”. רשת החנויות האמריקנית Best Buy  הודיעה כי היא מפסיקה למכור את מוצריה של חברת Kaspersky Laboratory.

קספרסקי אמר כי ההכנסות של החברה שלו מסוכנויות מימשל אמריקני “קרובות לאפס” אולם ההכנסות של החברה מהשוק האמריקני בכללו מהוות כרבע מכלל הכנסותיה.

■ בנפרד דווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי יוג’ין קספרסקי צפוי להעיד בקונגרס האמריקני ב- 27 בספטמבר על רמת האבטחה של המוצרים שלו. במייל לסוכנות הידיעות כתב קספרסקי כי הוא מודה ומקבל את ההזמנה להעיד בפני וועדת המדע, החלל והטכנולוגיה של בית-הנבחרים האמריקני ואם יקבל ויזה בצורה מהירה הוא ישמח להתייחס לטענות שהופנו כלפי חברתו והמוצרים שלה”.

■ בתוך כך דווח Cnews.ru  כי כתוצאה מהחלטת המימשל האמריקני, החברה מתכוונת לבצע ארגון-מחדש של יחידת ה- Kaspersky Government Security Solutions, KGSS בבירה וושינגטון, המספקת שירותים לגופי מימשל אמריקנים.

במקביל החברה מתכוונת לפתוח שתי יחידות נוספות בארה”ב (בשיקגו ובלוס אנג’לס) ויחידה נוספת בקנדה (בטורונטו). הכנסות החברה בארה”ב ובקנדה בשנת 2016 הסתכמו ביותר מ- 600 מיליון דולר.