טראמפ טוען ש- Google מגלה הטייה שלילית כלפיו: לדבריו מנגנון החיפוש מעלים תוצאות שליליות לגבי יריבתו קלינטון

15:57 02.10.2016

קטגוריות: כללי

תגים: ,

יומיים לאחר העימות הטלוויזיוני הראשון בין המועמדת הדמוקרטית הילרי רודהם קלינטון לבין המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, הופיע טראמפ בעצרת בחירות במחוז Waukesha County במדינת וויסקונסין וטען כי Google מוטה (biased) שלילית כלפיו בכך שמנגנון החיפוש של גוגל מעלים תוצאות שליליות לגבי יריבתו קלינטון.

יחד עם זאת, מעבר לאמירה הסתמית טראמפ לא הציג דוגמאות כלשהן לכך שגוגל משנה כביכול את תוצאות החיפוש לגביו ו/או לגבי קלינטון.

בנוסף הוא טען שמשאל [Poll] שערכה גוגל לאחר העימות הטלוויזיוני הראה כי הוא מוביל במירוץ מול קלינטון אלא שגוגל כלל לא ערכה משאל כזה לאחר העימות. מה שקרה בפועל הוא שה- Independent Journal Review  הזמין משאל המבוסס על נתוני Google Consumer Surveys. תוצאות משאל זה הצביעו על כך שטראמפ מוביל ברחבי ארצות הברית על-פני קלינטון ב- 1.7% אולם שבעימות עצמו קלינטון ניצחה בהפרש של 4%.

האתר  Computerworld ביקש תגובה ממטה הבחירות של דונלד טראמפ אך לא נענה ואילו חברת Google סירבה להתייחס לנושא.

יצויין כי באוגוסט 2015 פירסם Amit Singhal סגן נשיא בכיר בגוגל מאמר ב- Politico.com  בו טען בתוקף כי גוגל אינה פועלת בדרך כלשהי להשפיע על בחירות פוליטיות: “גוגל מעולם לא דירגה-מחדש תוצאות חיפוש בנושא כלשהו (לרבות בחירות) לביצוע מניפולציה של תחושות המשתמשים”. ואילו ה- Washington Post פירסם ביולי האחרון תוצאות בדיקה שערך לפיה מספר הפרסומים לגבי טראמפ ב- Google News היה כמעט כפליים מזה של הילרי קלינטון.

בתוך כך, כפי שדיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה, רשת בתי-המלון Trump Hotel Collection  בבעלותו של דונלד טראמפ הגיעה להסדר עם התובע הכללי של ניו יורק בדבר תשלום של 50,000 דולר קנס בשל ההאקינג שבוצע לשרתים שלה וגרם לחשיפת מס’ כרטיסי אשראי ונתונים אחרים של 70,000 איש; הרשת התחייבה לשפר את אמצעי ופרקטיקות האבטחה שהיא נוקטת.