טים קוק מנכ”ל Apple בראיון לערוץ חדשות מקומי (במהלך ביקורו במדינה): מחירי ה- iPhone גבוהים מידי בהודו; סקר של דויטשה בנק: המחירים בהודו גבוהים ב- 31% מאשר בארה”ב

במהלך ביקורו בהודו לאחרונה אמר טים קוק מנכ”ל Apple בראיון לערוץ החדשות המקומי NDTV כי אכן מחירי ה- iPhone גבוהים מידי בהודו.

יצויין כי סקר של דויטשה בנק (Deutsche Bank) קבע שהמחירים בהודו גבוהים ב- 31% מאשר בארצות הברית וזאת למרות שהדגמים הנמכרים בהודו הם בעלי פונקציונליות קטנה יותר מאשר אלה הנמכרים בארה”ב.

לדברי עורכי הסקר, הודו נחשבת בין המדינות בהן הכי יקר לרכוש את האייפון ורק בשבדיה, אינדונסיה וברזיל המחירים גבוהים יותר מאשר בהודו.

שר התקשורת ההודי: קיבולת הייצור של מפעלי ייצור הסלולר במדינה עברה את רף ה- 100 מיליון יחידות

שר התקשורת ההודי Ravi Shankar Prasad הודיע כי קיבולת הייצור של מפעלי ייצור הטלפונים הניידים במדינה עברה את רף ה- 100 מיליון יחידות בשנת 2015.

בשנת 2014 יוצרו בהודו 68 מיליון מכשירי סלולר וזאת בעקובת פתיחתם של 15 מפעלים ייעודיים חדשים באותה שנה.

מכירות הטלפונים החכמים (סמרטפונים) בהודו בשנת 2015 כולה הסתכמו ב- 100 מיליון יחידות.

לדברי Pankaj Mohindroo, המייסד ונשיא Indian Cellular Association, “הממשלה עשתה מאמצים ניכרים לקידום ייצור הטלפונים הניידים בהודו. השקעה חדשה יצרה 30,000 מקומות עבודה במדינה והמדינות השונות המרכיבות את הודו הביעו עניין למשוך אליהן את ההשקעות הללו.

כפי שדיווחתי ב- 30 בינואר 2016, דו”ח של חברת המחקר Canalys  שפורסם ב- 28 בינואר 2016 אומר כי מכירות הסמרטפונים בהודו חוו שיעורי גידול דו-ספרתיים בהשוואה לרבעונים המקבילים בשנה קודם לכן למרות ירידות בהשוואה לרבעון שקדם.

חברת סמסונג ממשיכה להוביל את השוק עם נתח של קרוב לרבע מהשוק. היצרנים המקומיים מתקשים להתחרות עם היצרנים העולמיים מבחינת איכות המוצר ויש להם תחרות חריפה מול היצרנים הסיניים.

חברת המחקר IDC: רבעון שני ברציפות של ירידה במכירות הסמרטפונים ברבע הראשון של 2016

דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 17 במאי 2016 אומר כי הרבע הראשון של שנת 2016 היה הרבעון השני ברציפות של ירידות במכירות הסמרטפונים בהודו: ברבע הראשון של השנה הנוכחית נמכרו בהודו 23.5 מיליון טלפונים חכמים, ירידה בשיעור של 8.2%(-) לעומת הרבע הרביעי של שנת 2015. יחד עם זאת, המכירות ברבע הראשון של שנה זו היו גדולות בשיעור של 5.2% לעומת המכירות ברבעון המקביל בשנה הקודמת – הרבע הראשון של שנת 2015.