ח”כ אחמד טיבי: “אי מתן שירות הולם מטעם חברת בזק לתושבי טייבה ויישובים ערביים: לכל חמישים אלף תושבי טייבה יש טכנאי בזק אחד”

לפני יותר משבועיים דיווחתי בחלון המבזקים של אתר זה כי נשיאות הכנסת אישרה [12.6] הצעה של ח”כ אחמד טיבי לדיון מהיר בוועדת הכלכלה בנושא: “אי מתן שירות הולם מטעם חברת בזק לתושבי טייבה ויישובים ערביים: לכל חמישים אלף תושבי טייבה ישנו טכנאי בזק אחד”.

בינתיים נקבע כי הנושא יידון בוועדת הכלכלה של הכנסת בשבוע הבא, ביום רביעי השבוע, 5 ביולי 2017.

בדברי ההסבר בפנייתו המקורית אל יו”ר הכנסת בנושא כתב ח”כ טיבי כי אלפי בתים בעיר טייבה מחוברים לשירותי חברת בזק, ועשרות אלפי בתים בכלל החברה הערבית, שמצטרכים מדי פעם לשירתי טכנאי בזק (שירות בתשלום).

על-פי ההסכם בין חברת בזק לשאר החברות שמספקות ספק ותשתית אינטרנט (לרבות טלוויזיה וטלפון דרך האינטרנט, כמו, למשל, חבילת טריפל של סלקום), מוקצה לכל 50,000 תושבי טייבה טכנאי בזק אחד, שמגיע לעיר רק פעם אחת כל 3 שבועות, בין השעות 09:00-11:00.

כלומר, מי שרוצה להתחבר לשירות חיוני זה (והחיבור איננו בחינם), יצטרך לחכות כמעט חודש. אם התאריך שמוקצה על ידי החברה איננו מתאים ללקוח, מכל מיני סיבות, הוא יצטרך לחכות חודשים. הדבר קורה במקרים רבים במיוחד כי אין אפשרות שהטכנאי יגיע לפני השעה 09:00, למשל בשעה 07:00-09:00 או אחרי השעה 17:00,  מה שגורם להפסד יום עבודה ללקוח שרוצה לקבל את השירות.

מצב זה קיים כיום כמעט בכל היישובים הערבים, בשונה מיישובים יהודיים, שם יכולים לקבל שירות תוך ימים ספורים, תוך 24 שעות לפעמים, ובשעות גמישות.

חברת בזק צריכה להעניק שירות הולם ושווה לכלל האוכלוסיות במדינה. כולם משלמים לחברה אותם סכומים עבור שירותיה. היא, לעומת זאת, מפלה בין היחס שלה כלפי החברה הערבית לבין החברה היהודית. הדבר, אומר ח”כ טיבי, מחייב דיון מהיר בנושא בוועדת הכלכלה.