חוקרים מובילים בתחום הסייבר מאוני’ בן-גוריון נבחרו להרצות בסוגיית הבינה המלאכותית והשפעתה – הטוב, הרע והעתיד של התחום, בכנס השנתי הנערך השבוע בדאבוס

חוקרים מובילים בתחום הסייבר מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב נבחרו להרצות בסוגיית הבינה המלאכותית (Artificial Intelligence) והשפעתה – הטוב, הרע והעתיד של התחום, במפגש השנתי של הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum, WEF) הנערך השבוע בדאבוס-קלוסטרס שווייץ.

בהודעת אוניברסיטת בן-גוריון צויין כי משלחת החוקרים מהאוניברסיטה בנגב היא אחת משתי המשלחות הישראליות המציגות בכנס היוקרתי.

Cyber-Forensics with Ben-Gurion University of the Negev“, הצגת החוקרים של אוניברסיטת בן- גוריון, היא חלק מסשן ה- Ideas Lab, אשר מחבר רעיונות גדולים עם הוגים גדולים בפורמט מפגש מרתק בו מוצגים חידושים מדעיים מקדמת התחום.

מומחי הסייבר של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ידונו באופן שבו האקרים ומגינים רותמים את כוחה של הבינה המלאכותית וכיצד התקפותיה אינן תואמות את דרכי ההתגוננות העכשוויות.

“אוניברסיטת בן-גוריון בנגב זוכה להכרה עולמית במומחיות חוקרינו בתחום אבטחת הסייבר אשר תוצג באירוע עולמי בולט כזה” אמרה נשיאת האוניברסיטה פרופ’ רבקה כרמי. “זהו ציון דרך משמעותי עבור האוניברסיטה והכרתה כמוסד מתקדם לחקר החדשנות הטכנולוגית”.

הדוברים מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב:

+ פרופ’ יובל אלוביץ’ – פרופ’ אלוביץ’ יסביר כיצד התוקפים משתמשים בבינה מלאכותית לצורך ביצוע התקפות בלתי-מזוהות. פרופ’ אלוביץ’ מנהל את מעבדות החדשנות דויטשה טלקום, מעבדות המחקר והפיתוח היחידות בארץ של חברת התקשורת הגרמנית מחוץ לגרמניה. כמו כן, אלוביץ’ הוא מנהל המרכז לחקר הסייבר וחבר המחלקה להנדסת תוכנה ומערכות מידע.

+ פרופ’ ברכה שפירא – פרופ’ שפירא תדון באופן בו המגינים משתמשים בבינה המלאכותית על מנת לאתר חריגות וסטיות. פרופ’ שפירא היא סגנית הדיקן למחקר בפקולטה למדעי ההנדסה ובעברה כיהנה כראשת המחלקה להנדסת תוכנה ומערכות מידע. בנוסף, היא חברה במעבדות דויטשה טלקום ובמרכז לחקר הסייבר.

+ פרופ’ ליאור רוקח – פרופ’ רוקח יעסוק בשימוש האויבים בבינה מלאכותית, וכיצד אלו החלו במרוץ החימוש בבינה מלאכותית, כאשר הם מבקשים לעקוף מערכות. הוא יספק המלצות כיצד יכולים המגינים למנוע עקיפה זו. פרופ’ רוקח מכהן כראש המחלקה להנדסת תוכנה ומערכת מידע, חבר במעבדות דויטשה טלקום ובמרכז לחקר הסייבר.

Cyber@BGU משמשת כפלטפורמה מחקרית משותפת לפרוייקטים חדשניים ומתקדמים בעולם, בשיתוף עם חברות גלובליות וארגונים ממשלתיים. החברה ממוקמת בפארק הטכנולוגי של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, בירת הסייבר של ישראל. כוללת את המרכז לחקר הסייבר, יוזמה משותפת עם לשכת הסייבר הארצית ואת מעבדות דויטשה טלקום.

ליבת המחקר של הפלטפורמה כוללת מחקר בנושאים אבטחת אינטרנט (IoT), טכנולוגיות סייבר לצרכי תחבורה ותעופה, תוכנות זדוניות, בינה מלאכותית מבוססת הגנות סייבר, זיהוי הונאות וניתוח מסדי נתונים גדולים לצרכי אבטחת מידע.

הפורום העולמי השנתי יתקיים השבוע (שלישי-שישי, 23-26.1). הרצאות החוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון יהיו זמינים על פי דרישה בערוץ ה-YouTube של פורום הכלכלה העולמי ו- TopLink לאחר מכן.