חב’ המחקר IDC: ירידה של 55%(-) במכירות השעונים החכמים (Smartwatches) של חברת Apple

Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 21 ביולי 2016 אומר כי ברבע השני של שנת 2016 נרשמה – לראשונה – ירידה במכירות השעונים החכמים (Smartwatches).

לדברי International Data Corporation , ברבע השני של השנה הנוכחית הייתה ירידה בשיעור של 32%(-) בכלל המכירות ל- 3.5 מיליון יחידות לעומת מכירות של 5.1 מיליון יחידות ברבע השני של השנה שעברה.

חברת Apple ממשיכה להוביל למרות ירידה רבעונית שנתית במכירותיה, היחידה בקרב 5 היצרנים המובילים עם ירידה בשיעור של 55%(-) במכירותיה מהרבע השני של שנת 2015 לרבע השני של שנת 2016. ברבע השני השנה הסתכמו מכירותיה ב- 1.6 מיליון יחידות ונתח השוק שלה הגיע ל- 47% [לעומת נתח שוק בשיעור של 72% ברבע השני של שנת 2015].

במקום השני ניצבת חברת Samsung שהגדילה את נתח השוק שלה מ- 7% אשתקד ל- 16% ברבע השני של שנה זו. החברה רשמה גידול רבעוני שנתי של 51% במכירותיה.

שלישית מדורגת חברת Lenovo שהגדילה את נתח השוק שלה מ- 3% אשתקד ל- 9% ברבע השני של שנה זו. החברה רשמה גידול רבעוני שנתי של 75% במכירותיה.

רביעית מדורגת חברת LG Electronics שהגדילה את נתח השוק שלה מ- 4% אשתקד ל- 8% ברבע השני של שנה זו. החברה רשמה גידול רבעוני שנתי של 26% במכירותיה.

במקום החמישי ניצבת חברת Garmin  שהגדילה את נתח השוק שלה מ- 2% אשתקד ל- 4% ברבע השני של שנה זו. החברה רשמה גידול רבעוני שנתי של 25% במכירותיה.

חברת המחקר צופה כי בשנת 2017 יחזרו המכירות של השעונים החכמים ברחבי העולם לגדול.

בתוך כך, דו”ח של חברת המחקר Canalys שפורסם ב- 11 ביולי 2016 אומר כי בשנת 2016 יימכרו בעולם 7.5 מיליון שעונים חכמים בעלי חיבור סלולרי [smartwatches with cellular connectivity]. בשנת 2020 יגדל נתון זה ל- 53.6 מיליון שעונים. מדובר בשיעור גידול שנתי מצטבר של 63% בשנים 2016-2020.