חב’ דואר ישראל תחדד “לפני מנהליה ועובדיה את האמור בהוראות סעיף 30א’ לחוק התקשורת ע”מ לוודא שלא תיפולנה תקלות וכי העובדים יקפידו על מילוי הוראות החוק”

08:49 21.05.2017

קטגוריות: דואר/שירותי דואר משפט

תגים:

תביעה שהוגשה בבית-המשפט המחוזי בחיפה בחודש יוני 2016 נגד חברת דואר ישראל (ובקשה להכיר בה כתובענה ייצוגית) נמחקה בהסכמת שני הצדדים [“הסדר הסתלקות”].

כבוד השופטת יעל וילנר כותבת בין היתר בפסק הדין מ- 24.4.2017 כי מדובר בתביעה של דוד מזרחי לפיה חברת דואר ישראל הפרה את הוראות סעיף 30א’ לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, “בכך ששלחה הודעות דואר אלקטרוניות שהכילו פרסומות, בלא שנתבלה הסכמה לכך מראש ובלא שנכללה בהם אפשרות למתן הודעות סירוב”.

חברת דואר ישראל טענה בתגובה שלה כי  היא עמדה בהוראות חוק התקשורת מאחר וההודעות נשלחו רק למי שפנה מיוזמתו וביקש שי הודעות במייל יישלחו אליו.

לדברי פסק הדין, “בין הצדדים נתגלעה מחלוקת עובדתית בשאלת משלוח ההודעות והסכמת הנמענים לכך, וכן לגבי היקף הקבוצה, ואף מחלוקות משפטיות בשאלות הנגזרות מכך”.

“לאחר שהצדדים באו ביניהם בדברים ולאור הדברים שנאמרו במהלך הדיון שהתקיים בבית-המשפט, הגיעו הצדדים להסכמה בנוגע לסיום התיק בדרך של הסדר הסתלקות, זאת לאחר שהמשיבה [חב’ דואר ישראל] הסכימה, מבלי להודות בכל טענה, לחדד לפני מנהליה ועובדיה את האמור בהוראות סעיף 30א’ לחוק התקשורת ע”מ לוודא שלא תיפולנה תקלות וכי העובדים יקפידו על מילוי הוראות החוק”.

לדברי השופטת בפסק הדין, “אדגיש כי בעקבות הגשת בקשת האישור ובעטיה, התחייבה המשיבה לרענן את הנהלים … מכאן שתיקון דרכיה של המשיבה, גם מבלי שמודה היא בטענות המבקש, יבא תועלת לציבור לקוחותיה. בכך מושגת אחת מתכליותיו העיקריות של החוק – אכיפת הדין, ויש איפוא הצדקה לפסיקת גמול למבקש ושכר טרחה לבאת כוחו”.

חברת דואר ישראל תשלם לתובע סכום כולל של 6,500 ₪ ולבאת כוחו, עורכת הדין אורלי בן עמי, שכר טרחה בסכום כולל של 21,500 ₪.