חבר פרלמנט מצרי ביקש משר ה- ICT ליצור בקרה מאורגנת על פעילות אתרי הרשתות החברתיות ולגבות מהם מסים על הכנסותיהם במדינה

העיתון  Daily News מדווח כי חבר פרלמנט מצרי Badawi al-Nuweishi ביקש מ- Yasser El-Kady  שר טכנולוגיית המידע והתקשורת ליצור בקרה מאורגנת על פעילות אתרי הרשתות החברתיות במדינה.

לדברי חבר הפרלמנט, פרסום בשוק המצרי מניב מיליארדי דולרים לאתרי הרשתות החברתיות אולם אין הן נתונות למערכת מיסוי מקומית, דבר שגורם למדינה להפסיד מיליוני דולרים מידי שנה במיסוי אינו נגבה מהם.

הוא קרא לממשלת מצרים לקחת דוגמה ממדינות אחרות שיצרו מערכות בקרה ומיסוי על אתרי מדיה חברתית. הוא אמר כי יש הערכות שהכנסותיה של חברת Facebook מפרסום במצרים מידי שנה מסתכמות ב- 17 מיליארד דולר, נתון שהעיתון ציין כי הוא מוגזם.

בתוך כך, אותו עיתון ציטט מתוך דו”ח של חברת Tableau Software המצביע על כך שמספר הסמרטפונים בשוק הטלקום המצרי גדל בשיעור של 12.3% ל- 23.6 מיליון בסוף שנת 2017, וזאת לעומת 21 מיליון בסוף שנת 2016.

מחברי הדו”ח מעריכים כי מספר הסמרטפונים בשימוש במצרים בסוף שנת 2018 יגיע ל- 25.8 מיליון מכשירים (גידול של 9.3% לעומת דצמבר 2017) ול- 27.9 מיליון טלפונים חכמים בסוף שנת 2019.

נתונים שפירסם משרד טכנולוגיית המידע והטלקום המצרי ב- 16.1.2018 מצביעים על כך שמספר המנויים על שירותי אינטרנט במדינה גדל מ- 39.98 באוגוסט 2017 ל- 41.98 מיליון בספטמבר 2017.

הגידול הרב ביותר הגיע מתחום האינטרנט הנייד בו גדל מספר המשתמשים ב- 3.1% ל- 33.76 מיליון בחודש ספטמבר שעבר. שיעור חדירת האינטרנט הנייד במדינה עומד על 41%.