חברת שירות הזמנת נסיעות מוניות (Ride hailing service) המקוון במזה”ת משיקה את שירותיה מעתה גם בעזה ובשכם

Careem, חברת שירות קריאת רכבים (Ride hailing service) המקוון – הגדולה ביותר באיזור MENA, תורכיה ופקיסטן – הודיעה ב- 8 בינואר 2018 כי היא משיקה את שירותיה גם בעזה ובשכם במסגרת מה שכינתה “חלק ממחוייבותה לספק שירותי תחבורה יוצאים מגדר הרגיל לאנשי פלסטין”.

בהודעה לעיתונות שפירסמה החברה נאמר בין היתר כי צי הרכבים בעזה במסגרת השירות החדש יכלול כלי רכב פרטיים בעלי רישיונות כחוק ואילו בשכם יהיה מדובר במוניות רגילות.

Mudassir Sheikha מנכ”ל החברה ואחד ממייסדיה אמר כי “המטרה של Careem בפלסטין היא לפשט את חיי האנשים באמצעות תשתית ניידות מתקדמת, ליצור עשרות אלפי הזדמנויות עבודה שיאפשרו הכנסה עבור הצעירים ולקוות להשפיע על עסקים אחרים להרחיב פעילותם גם לפלסטין”.

יצויין כי קודם לכן ביצעה החברה השקה ‘רכה’ של השירות שלה בעיר רמאללה. זאת לאחר שהשלטונות בירדן התירו רשמית לחברה לפעול בממלכה ההאשמית.

השירות של החברה כולל יישומון חכם לרבות כלי המאפשר לנוסעים להעריך מראש את מחיר הנסיעה המבוקשת. בנוסף, היישומון כולל גם טכנולוגיית GPS המאפשרת איתור נתיב הנסיעה.

החברה מקווה להגיע ליותר מ- 5,000 נהגים במהלך שלוש השנים הקרובות בעזה ובשכם. לחברה יש כבר יותר מחצי מיליון נהגים בכל המדינות בהן היא פועלת.

ביו המשקיעים בחברה: חברת Rakuten היפנית, חברת Daimler AG הגרמנית וחברת Kingdom Holding הסעודית.