חברת רפאל תפתח בשנה הבאה שלוחת מחקר ופיתוח בפארק ההיי-טק בבאר שבע שכיום כבר מעסיק יותר מ- 2,000 מהנדסים

20:54 07.10.2017

קטגוריות: מחקר ופיתוח (מו"פ)

תגים:

בשנה האחרונה התנהלו מגעים אינטנסיביים בין עיריית באר שבע לבין הנהלת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ במטרה להקים עוגן תעסוקתי-טכנולוגי בבירת הנגב  ולהרחיב את מאגר כוח האדם הפוטנציאלי לגיוס לחברה בתחומים טכנולוגיים (דוגמת הנדסת מכונות, הנדסת חשמל ומדעי המחשב) בעיקר מאוניברסיטת בן-גוריון.

נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרופ’ רבקה כרמי אמרה כי האוניברסיטה הפכה להיות מודל ודוגמא לשילוב בין תעשיית ההיי-טק לבין מחקר אקדמי מהשורה הראשונה שמתקיים במחלקותיה. “נוכחות רפאל בפארק הטכנולוגיות המתקדמות מהווה הבעת אמון נוספת בכוחה המחקרי של האוניברסיטה ומימוש החזון שלנו להקמת  הפארק ביחד עם העיריה וחברת גב ים נגב ובתמיכה משמעותית של ממשלת ישראל.

“החברות הבינלאומיות מזהות את הפוטנציאל ובאות לכאן בעקבות הכישרונות והחדשנות. הן מגלות  פה עולם ומלואו של עשיה ומבינים שהאקדמיה היא מנוע פיתוח  וצמיחה מוביל לא רק בכל האמור לקשר  בין התעשייה והאקדמיה – אלא גם ביצירת מרחב  פנים אוניברסיטאי  המאפשר  חדשנות ויזמות. החברות הראשונות שהתמקמו בפארק סללו את הדרך וההקמה של מרכז הפיתוח של רפאל ממשיכה להגשים את החזון הענק שהצבנו לפנינו”, אמרה פרופ’ כרמי.

רפאל מפתחת ויצרנית מערכות פורצות-דרך לאוויר, לים, ליבשה ולחלל, ומעסיקה כ-7,500 עובדים, כאשר כ- 65% מהם הם בעלי תארים אקדמאיים במקצועות המדעים וההנדסה. מתוך נתון זה, כ- 300 הם בעלי תוארי PhD. החברה נמצאת בתהליכי גיוס נרחבים בתחומים הטכנולוגיים.

הנהלת רפאל אף נענתה להזמנתו של ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ’ לבקר בעיר ולהתרשם מהיקף הפיתוח הטכנולוגי בבירת הנגב. הוא ציין כי החלטת הנהלת רפאל מהווה “עוגן טכנולוגי משמעותי נוסף, שהופך את העיר באר שבע למרכז ידע, טכנולוגיה וסייבר בינלאומי, אליו מגיעות חברות מכל רחבי העולם. בנוסף לכך, מדובר בבשורה גדולה וחשובה לתעסוקה בעיר, מכיוון שהגעתה של חברת רפאל לנגב תיצור בעתיד מקומות תעסוקה רבים ומכפילי כוח נוספים”.

מנכ”ל רפאל האלוף (במיל.) יואב הר-אבן אמר  כי רפאל הייתה ותמשיך להיות עוגן מרכזי בצפון הארץ כמעסיק התעשייתי הגדול ביותר. יחד עם זאת, צמיחת החברה ועמה אתגרי גיוס כוח האדם הביאו אותה להחלטה לפתוח מרכז מחקר ופיתוח של רפאל גם בבאר שבע, וזאת כחלק מאסטרטגיית הפריסה הלאומית של רפאל, שבאה במטרה לתרום לתעסוקה בערים נוספות במדינה ולגייס מהנדסות ומהנדסים מצטיינים מכל חלקי הארץ.