חברת המחקר IDC: רשת Wal-Mart בארה”ב הוציאה בשנת 2015 סכום של 10.5 מיליארד דולר על טכנולוגיית מידע

Worldwide IT Wallet, 2016, דו”ח של חברת המחקר IDC  מצביע על כך שרשת Wal-Mart Stores Inc  בארצות הברית הוציאה בשנת 2015 סכום של 10.5 מיליארד דולר על טכנולוגיית מידע והיא מובילה שוב את רשימת החברות המוציאות הכי הרבה בתחום זה. מדובר בהערכות של חברת המחקר.

לדברי International Data Corporation, חמש מתוך עשר החברות המובילות הן בתחום השירותים הפיננסיים. יחדיו, עשר החברות הוציאו 53.7 מיליארד דולר בשנת 2015 על טכנולוגיית מידע לעומת סכום של 45.3 מיליארד דולר בשנת 2014.

בין הגורמים לגידול בהוצאות ניתן לציין במיוחד את תחום אבטחת הסייבר ואירועי כשלי אבטחה בארגונים גדולים שזכו לסיקור תקשורתי רב בשנים האחרונות.

יחד עם זאת, אי-הודאות הכלכלית הגוברת מונעת גידול בהוצאות ה- IT במגזרים מסויימים כמו תעשיית הנפט בה מחירי הנפט מצויים לאחרונה בתנודתיות רבה של עליות וירידות. כך, למשל, חברת ExxonMobil Corp שהוציאה בשנת 2014 סכום מוערך של  3.5 מיליארד דולר, אינה נכללת ברשימת המוציאות ‘הכבדות’ של שנת 2015.

חברות היי-טק וטלקום ברשימה: חברת AT&T Inc  עם הוצאה מוערכת של יותר מ- 5 מיליארד דולר בשנת 2015; חברת Verizon Communications Inc  עם הוצאה מוערכת של יותר מ- 4 מיליארד דולר בשנת 2015; חברת Alphabet Inc  [החברה-האם של Google] וחברת General Electric Company  כל-אחת מהן עם הוצאה מוערכת של יותר מ- 3.3 מיליארד דולר אשתקד.

חברת המחקר IDC כוללת בהוצאות טכנולוגיית מידע את תחומי החומרה, התוכנה, שירותי IT, שירותי טלקום והוצאות IT פנימיות (משכורות והטבות שונות).