חברת המחקר IDC: המכירות העולמיות של מכשור לביש [Wearables] יגדלו ב- 2016 ב- 38.2%

Worldwide Quarterly Wearable Device, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 17 במארס 2016 אומר כי המכירות העולמיות של מכשור לביש [Wearables] יגדלו בשנת  2016 בשיעור של 38.2% ל- 110 מיליון יחידות.

לדברי International Data Corporation, נתון זה צפוי לגדול ל- 237.1 מיליון יחידות בשנת 2020.

בשנים 2015-2020 יחווה השוק שיעור גידול דו-ספרתי.

המכירות של שעונים חכמים [Smartwatches] וצמידי כף יד [wristband ] יגדלו מ- 72.2 מיליון יחידות בשנת 2015 ל- 100 מיליון יחידות בשנת 2016. שעונים חכמים דוגמת Apple Watch ו- Android Wear תופסים את מירב תשומת הלב אולם השנה הם יהיו רק רבע מכלל המכשור הלביש ובשנת 2020 – כשליש.

מכשור לביש אחר כמו בתחום הביגוד, ה- eyewear  וה- hearables יגיע להיקף של 9.8 מיליון יחידות וצפוי ליותר מלהכפיל עצמו בשנת 2020.

חברת המחקר IDC: שוק המחשוב הלביש [Wearables] גדל בשיעורים תלת-ספרתיים ברבע הרביעי ובשנת 2015 כולה

Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, דו”ח של חברת המחקר IDC  שפורסם ב- 6 בפברואר 2016 אומר כי שוק המחשוב הלביש [Wearables] גדל בשיעור של 126.9% ברבע הרביעי של שנת 2015 ל- 27.4 מיליון יחידות.

לדברי International Data Corporation, שוק זה גדל בשיעור של 171.6% בשנת 2015 כולה ל- 78.1 מיליון יחידות.

את הגידול הניעה הפופולריות הגוברת של צמידים למדידת כושר (Fitness Trackers) ושל שעונים חכמים [Smartwatches] ובעיקר Apple Watch.

לדברי חברת המחקר, “גידול תלת-ספרתי מדגיש את ההתעניינות הגוברת בשוק המחשוב הלביש  הן מצד משתמשי הקצה והן מצד היצרנים. הדבר מעיד שמכשור לביש אינו רק לטכנופילים ולמאמצים הראשונים [early adopters]”.

את השוק הובילה Fitbit בשנת 2015 כולה עם נתח שוק של 26.9% לעומת נתח שוק של 37.9% בשנת 2014.

במקום השני חברת Xiaomi שהגדילה את הנתח שלה מ- 4% ל- 15.4% בשנת 2015. החברה רשמה שיעור גידול שנתי של 951.8% במכירותיה משנת 2014 לשנת 2015.

במקום השלישי חברת Apple עם נתח שוק של 14.9%.

גרטנר: מכירות המכשור הלביש יגדלו ב- 18.4% ב- 2016

Forecast: Wearable Electronic Devices, Worldwide, 2016, ו-

Market Trends: Wristbands, Worldwide, 2015,

שני דו”חות של חברת המחקר Gartner  שפורסמו ב- 2 בפברואר 2016 אומרים כי מכירות המכשור הלביש יגדלו בשיעור של 18.4%: מהיקף של 232 מיליון יחידות בשנת 2015 להיקף של 274.6 מיליון יחידות בשנת 2016. עם זאת המכירות יהיו נמוכות בהשוואה למכירות של טלפונים חכמים (סמרטפונים) שבשנת 2016 יסתכמו בעולם ביותר מ- 374 מיליון יחידות.

ההכנסות ממכירות המכשור הלביש בשנת 2016 יסתכמו ב- 28.7 מיליארד דולר.

בשנת 2016 יסתכמו המכירות של שעונים חכמים [Smartwatches] ב- 50.4 מיליון יחידות ובשנת 2017 ל- 66.71 מיליון יחידות.

ההכנסות ממכירות שעונים חכמים בשנת 2016 יסתכמו ב- 11.5 מיליארד דולר ובשנת 2019 הן צפויות להסתכם ב- 17.5 מיליארד דולר.

שיעור הגידול של שעונים חכמים בשנים 2015-2017 יהיה 48%.

ג’וניפר ריסרץ’: אפל הוכתרה כ-Coolest Wearables Brand  גם ע”י משתמשי אנדרואיד

Consumer Wearables Market Survey, סקר של חברת המחקר  ג’ופיטר ריסרץ’  מצא כי משתמשי טלפונים חכמים (סמרטפונים), בלי קשר להעדפה האישית שלהם לגבי המכשיר שברשותם, הכתירו את Apple כ- Coolest Wearables Brand.

אחריה מותגי טכנולוגיה אחרים: חברת Samsung (במקום השני), חברת Google (במקום השלישי), חברת LG (רביעית), במקום החמישי חברת Sony ואחריה במקום השישי חברת Nike. חברת Microsoft ממוקמת במקום ה- 13 וחברת Motorola במקום ה- 14.

ממצאי הסקר מצביעים עוד על כך שרק אחד מכל חמישה צרכנים יהיה מוכן לשלם יותר מ- 175 דולרים עבור מכשיר לביש מסוג כלשהו.

מותגי טכנולוגיה מובילים  בקרב כל המכשירים הלבישים לרבות מול מותגי אופנה או ספורט.

שוק השעונים החכמים [Smartwatches] נע לכיוון של דואופול – חברת Apple וחברת Samsung – כש- 75% מהנשאלים מעדיפים את אחד מהמותגים הללו.

משך פעילות הסוללה נתפס שבלתי חשוב יחסית כשהדבר מרתיע רק 4% מהמשתתפים בסקר מלרכוש מכשיר לביש.

הסקר נערך בקרב 2,031 בעלי סמרטפונים בבריטניה ובארצות הברית בני 14 ויותר.