חברות שונות מספקות תחזיות אבטחה לשנת 2012

המגזין קומפיוטרוורלד פירסם מספר כתבות לגבי שנת 2012 ואחת מהן – המוקדשת לתחום האבטחה – מתפרסמת תחת הכותרת: מומחים אומרים: צפו ליותר ריגול סייברי ונוזקה מתוחכמת יותר ב- 2012. Rik Ferguson מחברת האבטחה Trend Micro אמר כי בשנתיים האחרונות היה גידול משמעותי במספר ההתקפות מבוססות-נוזקה שגרמו לגניבת מידע רגיש מסוכנויות מימשל, קבלני-משנה של המימשל האמריקני בתחום הביטחון, חברות מרשימת Fortune 500, ארגוני זכויות אדם וגופים נוספים. “אני בהחלט מעריך שהמגמה תימשך ב- 2012 ואף לאחר מכן. פעולות ריגול ניצלו במשך מאות שנים טכנולוגיות חדשניות כדי לבצע פעולות חשאיות. שנת 2011 לא הייתה תחילתה של פעילות ריגול באמצעות האינטרנט ואף לא תהיה סופה”.

Gerry Egan מחברת האבטחה Symantec אומר כי “בהחלט אפשרי שנראה עוד מהאיומים הללו [דוגמת Stuxnet ויורשו Duqu] בעתיד הקרוב”.

חברת האבטחה Agiliance פירסמה ב- 28 בדצמבר 2011 תחזית לגבי תחום האבטחה בשנת 2012. החברה אומרת כי בשנת 2012 נראה ארגונים פרוגרסיבים מיישמים גישה מתמשכת מבוססת סיכונים ובכך יוכלו לגרום לסיכונים לארגון להפוך למוחשיים, ברי-מדידה ושניתן לפעול לגביהם.

לדברי החברה, מה שיניע גישה מבוססת סיכונים וראייה הוליסטית של תשתית טכנולוגיית המידע הארגונית יהיו: המשך הקונסיומריזציה של IT, אתגרים הקשורים למדיה חברתית ככלי במלחמה סייברית, אכיפה מוגברת יותר וחקיקה חדשה המתמקדת בהגנת נתונים, שיתופיות במידע לגבי איומים וחשיפתם של אירועי אבטחה שהתרחשו כמו גם צורך חדש להעריך את היכולת של ספקי שירותי ענן לאכוף מדינויות אבטחה ולקיים באופן מתמשך תאימות מספקת.

חברת האבטחה Sophos אומרת כי טלפונים ניידים והדור הבא של דפדפני אינטרנט יהפכו ליעדים ראשיים עבור פושעים סייבריים בשנת 2012. בין האיומים של שנת 2012: גידול מתמשך בהיקפי הנוזקה [malware] והשימוש במדיה חברתית ובאינטרנט להפצתה כאשר Facebook יהיה פלטפורמה שימושית לצורך כך; המגמה של התקפות מוכוונות [targeted attacks] תימשך; חברות המשתמשות בשירותי ענן צריכות לחשוב בצורה רצינית על הצפנת המידע שלהן;

חברת האבטחה Trend Micro פירסמה ב- 12 בדצמבר 2011 שתים-עשרה תחזיות לגבי תחום האבטחה בשנת 2012. החברה אומרת כי בשנה האזרחית החדשה יפגינו הפושעים הסייברים עקביות ותחכום רבים עוד יותר במיוחד לאור המעבר הכלל עולמי ממחשבים שולחניים אישיים למכשירים ניידים ולמיחשוב ענן; האתגר האמיתי לבעלי מרכזי נתונים יהיה המורכבויות הגוברות של אבטחת מערכות פיסיות, וירטואליות ומבוססות ענן; אירועי וכשלי אבטחה ב- 2012 יחייבו ארגונים ברחבי העולם להתמודד עם אתגרים הקשורים ל- Bring-Your-Own-Device, BYOD [הבא עימך למקום עבודתך את המכשיר הנייד האישי שלך].

חברת האבטחה McAfee פירסמה ב- 28 בדצמבר 2011 רשימת תחזיות של McAfee Labs לגבי איומי האבטחה בשנה האזרחית החדשה ובהם איומים על הבנקאות הניידת, דואר אלקטרוני “חוקי” כביכול וכסף וירטואלי. עוד מעריכה מקאפי כי התקפות סייבריות הכרוכות בענייני מוטיבציה פוליטית או מוניטין ימשיכו “לתפוס כותרות” בכלי התקשורת לרבות התקפות תעשייתיות בעלות פרופיל גבוה, הפגנות מגובות “מלחמה סייברית” והתקפות האקטיביזם המוכוונות כלפי דמויות ציבוריות.