חברות טכנולוגיה הוציאו יותר כסף ב- 2015 על פעולות שדלנות בבירה וושינגטון; גוגל ממשיכה להוביל מבחינת גודל הוצאותיה

דיווח של IDG News Service שפורסם ב- 21 בינואר 2016 מצביע על גידול שנתי בהוצאות על שדלנות מצד חברות הטכנולוגיה האמריקניות הגדולות בקרב הזרוע המבצעת והזרוע המחוקקת בוושינגטון די. סי. בירת ארצות הברית.

לפי הדיווח, חברות טכנולוגיה מבקשות להשפיע בדרך זו על השלטון ועל המחוקקים כמו גם על תהליך האסדרה (רגולציה): צמצום או חיסול לחלוטין של אסדרה המאטה, לדעתם, את פעילותם בניסיון להתרחב למגזרים אחרים של הכלכלה דוגמת רכב ומכשור רפואי.

חברת Google ממשיכה להוביל מבחינת גודל הוצאותיה על שדלנות פדרלית: הוצאותיה בשנת 2015 הסתכמו ב- 16.7 מיליון דולר על מאמצי לובינג, למרות שנתון זה היה נמוך ב- 1%(-) לעומת הוצאותיה בתחום זה בשנת 2014.

תחום הטלקום היה תחום הטכנולוגיה בעל שיעור הוצאות הלובינג הגדול ביותר במשך שנים אולם הדבר החל להשתנות במדיה מסויימת לפני כעשור כאשר חברות טכנולוגיה החלו להבין שכסף הוא שם המשחק לגבי העוצמה ומידת השפעה  שלהן בבירת ארצות הברית.

מקרב חברות הטלקום, חברת Google ממשיכה להוביל מבחינת גודל הוצאותיה על שדלנות פדרלית.

חברת Comcast  הוציאה אשתקד 15.6 מיליון דולר  על לובינג, חברת AT&T הוציאה 14.9 מיליון דולר וחברת ורייזון תקשורת (Verizon Communications) הוציאה בשנה שעברה 11.4 מיליון דולר.

גם ארגוני טלקום הוציאו בשנה שעברה סכומים משמעותיים: ה- National Cable and Telecommunications Association, NCTA הוציא 14.1 מיליון דולר, ההוצאות של  CTIA-The Wireless Association הסתכמו ב- 10.1 מיליון דולר  ו- US Telecom Association הוציא 5.2 מיליון דולר.

חברת Uber הגדילה את הוצאותיה מ- 170,000 דולרים בשנת 2014 ל- 470,000 דולרים בשנת 2015.

ההוצאות של Twitter גדלו ב- 61% לחצי מיליון דולר.

ההוצאות של חברת Facebook גדלו בשיעור של 5% ל- 9.8 מיליון דולר.

הוצאותיה של Amazon בשנה הקודמת הסתכמו ב- 9.1 מיליון דולר.

חברת Microsoft הוציאה סכום של 8.5 מיליון דולר.

חברת Oracle הוציאה סכום של 7.5 מיליון דולר.

ההוצאות של חברת Apple גדלו בשיעור של 9% ל- 4.5 מיליון דולר.

חברת היולט-פקרד HP הוציאה בשנת 2014 סכום של 3.4 מיליון דולר.

הוצאותיה של Intel בשנה הקודמת הסתכמו ב- 4.6 מיליון דולר.

בין החברות היחידות שדווקא קיצצו אשתקד את הוצאות השדלנות שלהן הייתה חברת IBM שהקטינה הוצאותיה ב- 6%(-) ל- 4.6 מיליון דולר.