ועדת הפטור המשרדית אישרה התקשרות של רשות החברות הממשלתיות בפטור ממכרז עם חב’ הביטוח ענבל בהיקף כ- 3.87 מיליון ₪ [מתן שירותי איתור ומיון של מועמדים לדירקטוריונים בחברות ממשלתיות]

הגוף המפרסם: משרד האוצר/רשות החברות הממשלתיות

שם הספק: ענבל חברה לביטוח בע”מ [חברה ממשלתית]

מהות ההתקשרות: מתן שירותי איתור ומיון של מועמדים לדירקטוריונים בחברות ממשלתיות

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 3,869,040 ₪ (לכל תקופת ההתקשרות כולל מימוש האופציות)

משך ההתקשרות: שלוש שנים (מתוכן השנתיים האחרונות הינן אופציות הכפופה לאישור וועדת המכרזים)

החלטה: דיווח פטור משרדי

הערות: וועדת הפטור המשרדית במשרד האוצר/החשכ”ל כותבת בין היתר בנימוקיה כי “תפקיד הדירקטור בחברה ממשלתית הינו תפקיד מורכב המחייב הבנה עסקית וניסיון ניהולי, לניסיונם ולכישוריהם של חברי הדירקטוריון השלכה מיידית על יכולתן של החברות הממשלתיות לפעול באופן יעיל ולעמוד במטרות שלשמן הוקמו.

“לכן, החל מנובמבר 2013 עורכת רשות החברות הממשלתיות הליך פומבי, תחרותי ושיוויוני, המכונה ‘נבחרת הדירקטורים’ במסגרתו מאותרים מועמדים לתפקידי דירקטורים מקרב הציבור בחברות הממשלתיות והוא נועד לסייע לשרים ולהביא לבחירתם של המועמדים הראויים ביותר.

“כ- 250 דירקטורים מונו בתוך הנבחרת ולפי עמדת הרשות ניתן להבחין בשיפור ניכר באיכות הדירקטורים ובתיפקודן של החברות הממשלתיות. עפ”י הבקשה ניתן להבחין בשיפור ניכר בתוצאות העסקיות של החברות – ההפסד המצרפי בשנת 2013 עמד על כ- 600 מיליון ₪ לעומת רווח מצרפי של מעל 1.1 מיליארד ₪ בשנת 2015. בנוסף, התהליך המתואם תואם את הכללים המחייבים של ה- OECD.

“במסגרת נבחרת הפרופילים נבנה פרופיל לכל מועמד ולשם כך הרשות מעוניינת לקבל שירותי תמיכה טכנית למועמדים לרבות מתן מענה למועמדים בסוגיות כמו גישה לשאלון, אופן השימוש במערכת וכו’ ובנוסף גם שירותי פיתוח של המערכת הממוחשבת והתאמתה לתהליך. עוד מעוניינת הרשות לקבל שירותים אסטרטגיים בקשר עם המועמדים על-מנת לשמור על פומביות ושקיפות לאורך כל ההליך.

קיים הסכם בין ממשלת ישראל לבין חברת ענבל שהורחב והוארך ביום 10.1.2016 ועד 9.1.2021 במסגתו ניתנה לחברת ענבל סמכות למתן ‘סיוע מינהלי בפרוייקט נבחרת הדירקטורים ברשות החברות הממשלתיות’ והבקשה הנוכחית היא במסגרת זו.