ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תקיים מחר (20.2.2017) דיון בנושא אבטחת מאגרי מידע ביומטריים המצויים ברשויות המדינה

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת תקיים ביום שני 20.2.2017 דיון בנושא אבטחת מאגרי מידע ביומטריים המצויים ברשויות המדינה [הצעה לדיון של ח”כ יוליה מלינובסקי].

לרגל הדיון העלתה וועדת המדע מסמך של הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה שכותרתו “מדיניות לאומית ליישומים ביומטריים בישראל“. מדובר במסמך בן 91 עמודים.

למעשה זהו מסמך שגרסתו האחרונה, ככל הנראה, היא מאוגוסט 2015. “מסמך זה הוא המדיניות הלאומית ליישומים ביומטריים בהתאם להחלטה 4510  וגובש לאחר קיום הליך היוועצות עם מטה התקשוב הממשלתי,  המטה הקיברנטי הלאומי [מטה הסייבר הלאומי] במשרד ראש הממשלה, החטיבה לסיכול איומי סייבר במשרד ראש הממשלה,  הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו”ט) במשרד המשפטים, משרד המשפטים ועם הציבור הרחב”.

בין היתר נאמר במסמך כי “התחזית היא כי עד לשנת 2020 מרבית היישומים הממוחשבים יאפשרו שילוב של טכנולוגיה ביומטרית כחלק בלתי נפרד מהיישום, וכי יישומים ביומטריים יהוו נדבך עיקרי ומוביל לבקרת הגישה למשאבים ומערכות במאה ה- 21. השאלה איננה האם יישומים ביומטריים יתפתחו אלא מהי הדרך הנכונה והמושכלת ליצירת סביבה שעושה שימוש מאוזן ביישומים ביומטריים” [ההדגשה – במקור].

“(…) מדיניות לאומית אינטגרטיבית ליישומים ביומטריים והקווים המנחים אשר נשענים עליה, מייצרים בסיס מאוזן למימוש הפוטנציאל הגלום בתחום, מחד, ומשפרים את ההגנה על המידע, הפרטיות והביטחון, מאידך”.