וועדת השרים לחקיקה תדון (6.5) בהצעת חוק הצעת חוק סינון אתרים פוגעניים במקומות ציבוריים [שהוגשה ב- 7/2015]

07:54 04.05.2018

קטגוריות: אינטרנט

תגים:

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון בישיבתה הקרובה ביום ראשון 6 במאי 2018 בהצעת חוק הצעת חוק סינון אתרים פוגעניים במקומות ציבוריים.

הצעת החוק של חברת הכנסת אורי מקלב ומשה גפני ושל חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס הוגשה ליו”ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת ביום 6 ביולי 2015.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “מנתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת בנושא ‘פיקוח והגבלות על תכנים באינטרנט לצורך הגנה על ילדים ובני נוער’ עולה כי 60% מהילדים בגילאי 9-18 נחשפים לאתרים פוגעניים ולתוכן פוגעני ברשת האינטרנט, ובחלק גדול מהמקרים החשיפה אינה מרצונם ואינה מכוונת. אתרים אלו עלולים לפגוע קשות בילדים ולהציג בפניהם תמונה קשה ומעוותת של המציאות.

“בעבר תוקן החוק וכיום חלה חובה על ספקיות האינטרנט לאפשר למעוניינים בכך שירות חסימה לאתרים פוגעניים, ללא תשלום. תיקון זה סייע אמנם להורים המעוניינים בכך להגן על ילדיהם מפני אתרים פוגעניים במרחב הביתי.

“עם זאת במקומות ציבוריים רבים דוגמת רשויות מקומית, רשויות ציבוריות, נותני שירותי תחבורה ציבורית וכן בבתי עסק, מאפשרים לציבור הרחב גלישה חופשית ברשת האינטרנט בעיקר באמצעות רשת אינטרנט אלחוטית (Wi-Fi) ללא כל סינון, ובין המשתמשים בשירות זה ישנם גם ילדים, היכולים לגלוש באינטרנט, בצורה חופשית ללא כל הגבלה או סינון.

“מוצע לחייב רשות ציבורית, תאגיד, מוסד לימוד, עסק, ספריה ומפעיל שירותי תחבורה, המאפשרים גלישה חופשית באינטרנט לציבור, להפעיל כברירת מחדל שירות סינון אתרים פוגעניים, למעט כשהגלישה מתבצעת באמצעות קוד גישה ייחודי שיינתן לבני שמונה עשרה ומעלה ועל פי בקשתם”.

יצויין כי הצעת חוק זהה הונחה על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חבר הכנסת אורי מקלב וקבוצת חברי הכנסת (פ/2810/19).