וועדת השרים לחקיקה תדון בראשון (16.7) בהצע”ח פרטית שהוגשה לפני שנתיים ומבקשת לאסור שימוש בסלולר/באוזניות במעבר חצייה

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון בישיבתה ביום ראשון הקרוב (16.7) בהצעת חוק פרטית שהוגשה לפני שנתיים (ע”י ארבעה ח”כים מסיעת הבית היהודי שאחד מהם – שרון גל – כבר אינו בכנסת) ומבקשת לאסור שימוש בסלולר/באוזניות במעבר חצייה.

הצעת החוק [פ/1276/20] של הח”כים חמד עמאר, סופה לנדבר, שרון גל ורוברט אילטוב, מתייחסת לטלפונים ניידים או לאוזניות הצמודות לאוזניו המחוברות לטלפון נייד או למכשיר אלקטרוני להשמעת צלילים או קולות, למעט אוזניות המחוברות למכשיר שמיעה רפואי.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי “מדינת ישראל נמצאת במקום לא מחמיא בין מדינות העולם המתקדמות בנוגע למספר הולכי רגל הנהרגים בתאונות דרכים בכבישים בכלל ובמעברי חציה בפרט.

“הסכנה להולכי הרגל התעצמה עם כניסתם של אמצעים טכנולוגיים שונים המאפשרים שליחת מסרונים, מיילים ושימוש באפליקציות ביתר קלות, שכן אמצעים אלה גורמים להסחת דעתם של הולכי הרגל בעת חציית כבישים, מקום שבו הולך הרגל צריך להיות קשוב למתרחש סביבו.

“על כן, מוצע לתקן את פקודת התעבורה ולקבוע איסור על שימוש בטלפון נייד בעת מעבר במעבר חציה. כמו כן, מוצע לאסור על הולך רגל לחצות מעבר חציה כשלאוזניו צמודות אוזניות המחוברות לטלפון נייד או למכשיר להשמעת צלילים או קולות, ובלבד שלא מדובר באוזניות המחוברות למכשיר שמיעה רפואי”.

יצויין כי הצעות חוק דומות בעיקרן הונחו על שולחן הכנסת התשע-עשרה על ידי חברי הכנסת אברהם מיכאלי ויעקב מרגי (פ/1858/19) ועל ידי חבר הכנסת חמד עמאר (פ/2570/19).